سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

پروژه «محمد (ص)» نتیجه تعامل درست بین تیم‌ خارجی و ایرانی بود

mohamad-s-1

محسن شاه‌ابراهیمی معتقد است تعامل مثبت تیم خارجی و داخلی تولید در پروژه «محمد (ص)» قابل توجه است.

محسن شاه‌ابراهیمی معتقد است تعامل مثبت تیم خارجی و داخلی تولید در پروژه «محمد (ص)» قابل توجه است.

شاه‌ابراهیمی مدیر و طراح هنری فیلم سینمایی «محمد(ص)» در رابطه با حضور و همکاری با مجید مجیدی به سوره سینما گفت: دعوت شدنم به این پروژه دلایل متعددی داشت ولی شاید مهمترین آن حضورم در چند پروژه تاریخی از جمله «مسافر ری» و «مختارنامه» بود. این نوع کاری که ما در فیلم «محمد(ص)» داشتیم مشابهش را پیش از این همکاران مان هم انجام دادند اما در این ابعاد تازگی داشت چون حمایت مالی در این حد پیش از این سابقه نداشت.

این سینماگر درباره همکاری با میلژن کرکا کلژاکویچ طراح دکور فرانسوی گفت: این فیلم سینمایی نتیجه تعامل درست و منطقی بین دو تیم ایرانی و خارجی بود اگرچه اصل زحمات بردوش همکاران داخلی بود اما زحمات تک تک افراد را باید ارج نهاد و نادیده نگرفت. کرکا کلژاکویچ مدیریت کل کار طراحی و صحنه فیلم را به عهده داشت و بیشتر در فاز اول حضورش پررنگ بود. و در فازهای بعدی به اقتضای شرایط تیم ایرانی مسئولیت ها و بعضا نظارت را بر عهده داشتند.

وی افزود: خوشبختانه بعد از انقلاب همکاران ما حرکت های عمده ای در طراحی فضاهای تاریخی انجام دادند و در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشتیم اگرچه بسیاری نظر بر تاثیر تکنولوژی دارند اما بحث تکنولوژی درباره طراحی صحنه و دکور آنقدر مهم نیست که بخواهیم از آن جزو المان های تاثیرگذار یاد کنیم. عملیات طراحی یک کار آرتیستیک است که اصل آن با قلم و کاغذ انجام می شود و تکنولوژی می تواند بیشتر کمک کننده و پوشش دهنده باشد.

mohamad-s-2

وی درباره شهرک سینمایی که به بهانه تولید فیلم سینمایی «محمد(ص)» ساخته شد گفت: امیدوارم این سازه عظیم ماندگار باشد. افرادی که از این مکان بازدید کردن می گویند کاش دکورها خراب نشود اما اصل ویژگی یک شهرک سینمایی به داشتن زیرساخت های ثابت است به طوری که بتواند قابلیت های بهره وری متفاوتی داشته باشد. این پروژه جزو عظیم ترین تولیدات سینمای ایران است که از هر لحاظ نگاه ویژه ای به آن شده و باید قدر تلاش های مجیدی و همکارانش و هزینه هایی که منتج به این فیلم شده را دانست.

شاه ابراهیمی که طراحی دکور های متفاوتی چون «شهر موشها» و «مختارنامه» را در کارنامه خود دارد درباره تصور خود از آخرین پروژه سینمایی اش گفت: با توجه به جلساتی که پیش از کار داشتیم می دانستیم چه نماها و تصاویری در انتظارمان است. از طرفی باید در نظر داشته باشیم باوجود حمایت هایی که از لحاظ پشت این پروژه بود همه عوامل سعی کردند در بالاترین حد ممکن از سعی و تلاش شان بهره بگیرند. از این نظر ما نباید خودمان را با سینمای جهان مقایسه کنیم هر چند که در این پروژه نسبت به آنها کمتری نداشتیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>