سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

جواد افشار یک سریال تاریخی کارگردانی می‌کند

javad-afshar

کارگردان سریال ۱۱۰ قسمتی «کیمیا» از شروع ساخت یک مجموعه تاریخی دیگر خبر داد.

کارگردان سریال ۱۱۰ قسمتی «کیمیا» از شروع ساخت یک مجموعه تاریخی دیگر خبر داد.

جواد افشار به سوره سینما گفت: ما به دلیل برخی از مصلحت های تولیدی، مجبور شدیم فاز اول و دوم سریال «کیمیا» را به طور همزمان پیش ببریم. تصویربرداری این دو بخش از سریال تا دو ماه دیگر تمام می‌شود. پس از آن ساخت فاز پایانی سریال را شروع می‌کنیم و به این ترتیب کل پروژه تا اواسط پاییز به پایان می رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجموعه در ماه رمضان سال ۹۴ رونمایی خواهد شد، گفت: تصمیم نهایی را مسوولان شبکه سه می‌گیرند. به ما اینطور اعلام شده که گویا سی قسمت نخست سریال برای پخش به عنوان سریال ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده و پس از آن تا آخر سال، ادامه خواهد داشت. ما این آمادگی را داریم و تاکنون حدود ۷۰ قسمت از این مجموعه آماده شده است.

افشار درباره این سریال درجه الف توضیح داد: «کیمیا» قرار است در ۱۱۰ قسمت چهل دقیقه ای روی آنتن برود و با احتساب تیتراژ، مدت زمان آن به ۴۵ دقیقه می‌رسد. ما این روزها در شهرک خاورشهر مشغول تصویربرداری هستیم. تا امروز به بخش زیادی از آنچه قبل از شروع کار مد نظر داشتم، دست پیدا کرده ایم و آن خرده مشکلاتی که باعث می شود الان از یک تحقق صد در صدی برنامه ها صحبت نکنم، چیزی است که پس از دیده شدن کار توضیح خواهم داد. ما مجبور شدیم فصل های مختلف کار را رج بزنیم و همین عقب و جلو رفتن ها کار را کمی برای کل گروه سخت می‌کرد.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا کارگردانی یک مجموعه طولانی او را خسته کرده، گفت: حقیقتا به آن معنی رایج، خسته نیستم و اینگونه نیست که بخواهم تا مدت‌ها پس از پایان «کیمیا» استراحت کنم. قرار است یک سریال در مورد تاریخ صدر اسلام ساخته شود و گروه تهیه آن این روزها مشغول طی کردن مراحل پیش تولید آن هستند و پس از فراغت از ساخت این مجموعه کار بر روی آن را آغاز خواهیم کرد.

مهراوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، علی شادمان، حسن پورشیرازی، رضا توکلی، پوریا پورسرخ و … بازیگران این مجموعه هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>