سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۳۹۱ در ۷:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب
نشست خبری فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی»/

«زیباتر از زندگی» امنیت خانواده در سینما را فراهم می‌کند

zibatar-az-zendegi

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در نشست خبری این فیلم تأکید کرد خانواده‌ها با احساس امنیت برای دیدن این فیلم به سینما خواهند رفت.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در نشست خبری این فیلم تأکید کرد خانواده‌ها با احساس امنیت برای دیدن این فیلم به سینما خواهند رفت.

به گزارش سوره سینما نشست خبری فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی با حضور عوامل اصلی فیلم و اهالی رسانه در برج میلاد برگزار شد.

Zibatar Az Zendegi_0009

در ابتدای این نشست انسیه شاه‌حسینی کارگردان در صحبت‌های اولیه خود درباره فیلم گفت: من فکر می‌کنم هنرمندان و فیلمسازان بهتر است برای ساخت فیلم سراغ سوژه‌هایی بروند که هم در این دنیا برای آنها منفعت داشته باشد هم در آخرت. شهید علم‌الهدی شخصیتی چندوجهی دارد که هر وجه آن دراماتیک است. به همین دلیل من هیچ مشکلی در نوشتن فیلمنامه نداشتم.

Zibatar Az Zendegi_0005

سید سعید سید زاده تهیه‌کننده «زیباتر از زندگی» درباره انگیزه ساخت این فیلم گفت: من به عنوان یکی از سربازان انقلاب افتخار می‌کنم که سراغ سوژه‌ای بروم که بخواهد ذائقه فرهنگی مردم را که از اصلش دور شده است تغییر دهد. این فیلم می‌تواند خانواده‌ها را با سینما آشتی دهد و مردم با احساس امنیت به سینما بروند.

شاه‌حسینی درباره انتخاب بازیگر نقش اصلی این یفلم گفت: اوایل دوست داشتم یک آدم ناشناس نقش شهید را بازی کند ولی هرچه بیشتر به دنبال شخصی که شباهت ظاهری با شهید علم‌الهدی داشته باشد می‌گشتم کمتر می‌یافتم. اولین بازیگری که به ذهنم آمد حامد کمیلی بود که الحق با استعداد و ظرافت‌های بازی‌اش به خوبی از پس این نقش برآمد و من در طول فیلم همیشه او را حسین صدا می‌زدم و دوست دارم تا ابد هم او را حسین صدا بزنم.

Zibatar Az Zendegi_0002

در ادامه این نشست حامد کمیلی بازیگر اصلی این فیلم افزود: خیلی خوشحالم که در جمع اهالی رسانه هستم. و این بار با سری بالا.

مجری برنامه محمدرضا شهیدی‌فر از کمیلی پرسید چرا با سری بالا؟

کمیلی پاسخ داد: اهالی رسانه خودشان می‌دانند چرا.

کمیلی در ادامه افزود: مدتی بود تصمیم داشتم نقش متفاوت بازی کنم. تا اینکه فیلمنامه «زیباتر از زندگی» به دستم رسید. وقتی فیلمنامه را خواندم سیدزاده به من گفت بیا هویزه و جواب مثبت یا منفی را آنجا به ما بده. وقتی به هویزه رفتم فضای آنجا من را گزفت و دیدم که در هر خانه‌ای در هویزه در تاقچه، عکس شهید حسین علم‌الهدی وجود دارد. همانجا فهمیدم با شخصیت پیچیده‌ای طرف هستم. من تمام تلاشم را کردم که حرمت این شهید را حفظ کنم.

Zibatar Az Zendegi_0001

محمود پاک‌نیت از دیگر بازیگران فیلم گفت: چند روز پیش نقدی بر فیلم «زیباتر از زندگی» خواندم از هنرمندی که ادعای هنرمندی داشت. عنوان این نقد این بود که ای کاش کارگردان این فیلم زن نبود تا راحت‌تر می‌شد این فیلم را نقد کرد. من افتخار می‌کنم که یک سکانس برای خانم شاه‌حسینی بازی کردم. من برای نویسنده این نقد متأسفم که اینطور با فیلم و خانم شاه‌حسینی برخورد کردند. می‌خواهم به او بگویم آیا شاه‌حسینی به اندازه صد مرد این فیلم را جلو نبرده است؟

بعد از صحبت‌های پاک نیت حاضرین وی را تشویق کردند.

Zibatar Az Zendegi_0008

محمودرضا موسوی نژاد صداگذار فیلم در ادامه درباره ویژگی صداگذاری این فیلم گفت: فیلم جنگی زیاد کار کردم. همین تجربه‌ها به من در فضاسازی فیلم جنگی کمک کرد. به هر حال فیلم جنگی با فیلم‌های دیگر فرق دارد و صداهای خود را می‌طلبد.

محسن روزبهانی مدیر جلوه‌های ویژه فیلم نیز در ادامه این نشست چنین گفت: بدانید که فاتحه فیلم جنگی خوانده شده است. ما ۴۰ تانک می‌خواستیم ولی ۸ تانک به ما دادند. نبود امکانات شرایط را برای ما سخت کرد.

در بخش دیگری از این نشست شاه حسینی از خاطرات خود در زمان جنگ و نحوه شهادت رزمندگان صحبت کرد.

سیدزاده تهیه کننده فیلم در پاسخ به سؤال شهیدی فر مبنی بر میزان بودجه فیلم گفت: خیلی به صلاح نیست از بودجه فیلم حرف بزنم. اگر مردم از فیلم لذت برده‌اند هرچه قدر هزینه کرده باشیم می‌ارزد و اگر لذت نبرده باشند به هیچ نمی‌ارزد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>