سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

«آدم باش» به هدایت‌فیلم رسید/ سینماگران جوان به فکر مخاطب باشند

adam-bash1

مجید جوانمرد که بعد از سال‌ها با کمدی «آدم باش» به سینما بازگشته معتقد است سینمای امروز باید به فکر مخاطب و گیشه باشد.

مجید جوانمرد که بعد از سال‌ها با کمدی «آدم باش» به سینما بازگشته معتقد است سینمای امروز باید به فکر مخاطب و گیشه باشد.

جوانمرد درباره تازه‌ترین فیلم خود به سوره سینما گفت: از آنجا که به خاطر انجام مراحل فنی به جشنواره فیلم فجر نرسیدیم ترجیح دادیم کار را با آرامش دنبال کنیم. هرچند که حضور در جشنواره اهمیتی نداشت چون اساسا قصدما بر دیده شدن فیلم توسط مردم است. درحال حاضر روزهای پایانی را می گذرانیم و تا آخر این هفته «آدم باش» برای نمایش آماده می شود. برای پخش و نمایش، فیلم به هدایت فیلم سپرده شد و طی جلساتی که داشتیم سعی بر آن است بهترین زمان اکران در سال آینده در نظر گرفته شود.

وی افزود: این فیلم با ایجاد فضایی شاد و زبان طنز حق مطلب را ادا کرده است. اگرچه اینگونه مطرح شد که من برای اولین بار سبک جدیدی تجربه می کنم اما من تغییر سبک ندادم تغییر تاکتیک داده ام و فکر کردم از این طریق با توسل به قصه طنز فانتزی می توان فعالیت کرد. در وضعیت فعلی سینما ترجیح دادم بعد از چندسال اینگونه به سینما وارد شوم و بعد از آن به شیوه گذشته کار کنم. البته «آدم باش» کمدی به شکل تصوری که همه دارند نیست روایتی از جنس خود دارد.

adam-bash2

جوانمرد درباره فضای فیلم خود گفت: این فیلم معجونی از عشق و ملودرام ،فضای گانگستری و معمایی است و پراست از ماجراها و اتفاقاتی که معتقدم باید در فیلم های امروزی درج بشود تا برای مخاطب جذابیت داشته باشد.من با فیلم های هنر و تجربه و جشنواره ای مشکلی ندارم و اما به این نتیجه رسیدم که فیلم اگر برای مردم ساخته نشود تولید آن بی‌فایده است. چرخه اقتصاد فرهنگی باید بچرخد و جذب مردم به سینما باید بر محوریت سرگرمی و جذابیت باشد. تا مخاطب صددقیقه بدون مشکل روی صندلی بنشیند.

وی درباره جشنواره فیلم فجر امسال گفت: با تعاریفی که شنیدم به حدسم قبل از آغاز جشنواره مطمئن شدم . امسال بیشتر جوانانی حضور داشتند که به خاطر شوق فیلمسازی شان به هر قیمت کار می‌کنند و بیشتر ادعای روشنفکری قانع شان می کند و به نظرشان با حرف های عجیب و غریب زدن می شود نامشان را فیلمساز بگذارند. این جوانان بیشتر تمایلات شخصی خود را در آثارشان مطرح می کنند و کاری به مخاطب ندارند از این رو فیلمساز شدن برای شان مهمتر است تا دغدغه چرخه اقتصادی داشتن.

فیلم آدم باش، داستان مردی را روایت می‌کند که ارتباط او با حیوانات خیلی بهتر از روابط اش با انسان ها است، اکبر عبدی، سیروس گرجستانی، امین حیایی، نیوشا ضیغمی در این فیلم بازی می‌کنند. مجید جوانمرد پیش از این، فیلم هایی همچون؛ شکار روباه، در سرزمینی دیگر، عروسی خون، مار را کارگردانی کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>