سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب

شهیدی‌فر به شبکه یک برمی‌گردد/ مردم میهمان برنامه سال تحویل را انتخاب می‌کنند

ehsani

مدیر شبکه یک از تولید برنامه‌ای توسط محمدرضا شهیدی‌فر در این شبکه خبر داد.

مدیر شبکه یک از تولید برنامه‌ای توسط محمدرضا شهیدی‌فر در این شبکه خبر داد.

محمد احسانی مدیر شبکه یک در رابطه با تازه‌ترین اخبار مربوط به این شبکه به سوره سینما گفت: چند روز پیش از سریال «فوق سری» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده بازدید داشتیم این مجموعه روزهای آخر تصویربرداری را می گذراند و برای پخش در تعطیلات عید روی آنتن می رود. همچنین طبق باکس سابق قرار است فیلم های سینمایی بر اساس صحبت های اولیه ساعت ۱۶ روی آنتن بروند اما درباره کنداکتور دقیق هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. باتوجه به تغییرات مدیریتی جدید و بنا به نظر رییس سازمان بهترین محصولات برای پخش از شبکه انتخاب خواهند شد.

وی افزود: اداره کل تامین برنامه‌های خارجی هم قول داده است با رایزنی و خرید سریال خارجی امسال برنامه های پرمخاطبی را از شبکه اول شاهد باشیم. ضمن اینکه چند فیلم سینمایی از تولیدات خودمان هم در این باکس جای دارند. از آنجا که نوروز با ایام فاطمیه مقارن شده است برنامه های غیر نمایشی ما تا حد زیادی متاثر از این مضمون بوده و سال تحویل هم در باکس برنامه ای مشابه «سین مثل سریال» که امسال عنوانی جدید خواهد داشت که جزییات آن تا چند روز آینده مشخص می شود و برخی مستندات ما به مقام زن و مادر بیشتر توجه شده است.

احسانی درباره برنامه ویژه سال تحویل گفت: امسال علی ضیا برنامه «اتفاق یک» را اجرا خواهد کرد که سعی شده مضامین متفاوتی در آن گنجانده شود. بخشی از آن هم در چند روز آینده فراخوان می شود و از طریق پیامک مردم مهمان مد نظرشان را انتخاب می کنند. به این ترتیب افرادی که بیشترین متقاضی را داشتند در برنامه حضور خواهند داشت. «اتفاق یک» مضامینی در حوزه‌های مختلف را بررسی خواهد کرد و به اتفاقاتی که از نظر مردم مهمترین رویداد سال ۹۳ بوده است می پردازد با روشن شدن موضوع مشخص از چند روز آینده بر حسب آنها مهمانان به این برنامه دعوت خواهند شد.

ali-zia

وی افزود: تامین برنامه از مدتی پیش کار خود را شروع کرده و نزدیک به ۷۰درصد فیلم‌ها هم تا الان مشخص شده است که به محض نهایی شدن مدیران شبکه ها به سازمان تامین برنامه مراجعه کرده و با توجه به قواعد موجود و تعریفی که برای شبکه های مختلف وجود دارد فیلم ها تقسیم می شوند. البته از این بین ۳ اثر هم تولید خودمان خواهد بود به علاوه چند فیلم سینمایی ایرانی و بقیه هم خارجی هستند. فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» هم از جمله آثاری بود که شنیدم برای خرید و رایت آن صحبت هایی شده است اما تا الان نتیجه ای به ما اعلام نکردند.

احسانی همچنین درباره تغییراتی که برای ارتقای سطح کیفی مجموعه ها در نظر گرفته شده است گفت: در دوره جدید مرکزی برای نگارش تخصصی فیلمنامه تشکیل می شود تا بجای اینکه مثل سبک معمول که دوستان نویسنده فیلمنامه می نوشتند و در گروه های فیلم و سریال بررسی می شد این تمرکز در بحث نمایش در سیما اتفاق بی افتد . در این بخش سعی شده افراد متخصصی که سال ها در شوراهای طرح و برنامه های مختلف سابقه داشتند که من هم عضو یکی از این جلسات هستم به سرپرستی آقای تخشید اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی افزود: دوستان نویسنده و کسانی که در این شوراها بودند کسانی هستند که سال ها باهم کارکردند و به خوبی با سلایق و عقاید هم آشنایی دارند و آنچه در تولید یک اثر مفید فایده است را به خوبی می دانند به نظرم در ارتباط طرفینی به نتایج خوبی خواهیم رسید امیدوارم محصولات درخور شان شبکه در راه تولید قرار بگیرند. به همین منظور مرکز سیمافیلم سابق از لحاظ ساختاری به مرکز نمایش سیما تغییر جهت داد و همه تشکلات را رهبری خواهد کرد.

احسانی در خصوص تازه ترین فعالیت های خود گفت: چند روز پیش از پشت صحنه سریال «تعبیر وارونه یک رویا» بازدید داشتم. این مجموعه جزو کارهای خوب فریدون جیرانی است که این روزها مراحل تصویربرداری را می گذراند. این گروه پیشتر در ارمنستان بخش های خارجی را ضبط کردند. پس از اتمام تولید هم تعجیل برای پخش نداریم احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان در مرکز نمایشی سیما که بقیه سریال های شبکه ها هم آماده شد تصمیم گیری کلی در سطح معاونت سیما اتخاذ شده تا تاریخ دقیق پخش سریال ها مشخص شود.

وی گفت: این کار یک ملودرام خانوادگی با پیچیدگی های خاص است که در بسترش مضمون معمایی جاسوسی نهفته و جزو مضامین پر مخاطب هم در ایران هم خارج از کشور است. باتوجه به سوابق جیرانی در سینما و تلویزیون و تولید کارهای قصه گو و مخاطب پسند امیدواریم همه عوامل دست به هم دهند تا شاهد یک سریال خوب برای مخاطبین شبکه یک سیما باشیم .

احسانی گفت: مدتی پیش محمدرضا شهیدی‌فر طرحش را برای تولید یک برنامه جدید به شبکه ارائه داد. این برنامه که هنوز نامش مشخص نیست از اوایل سال ۹۴ روی آنتن می‌رود. این برنامه از نظر مضمونی و محتوایی شبیه به «پارک ملت» است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>