سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب
سرتیپی در گفتگو با سوره سینما:

فیلم‌های امسال جشنواره چراغ سینما را روشن می‌کنند

ali-sartipi

علی سرتیپی تنوع مضمونی و جغرافیایی فیلم‌ها و استقبال گسترده مردم از فیلم‌های امسال جشنواره را در موفقیت اکران ۹۲ مؤثر پیش‌بینی کرد.

علی سرتیپی تنوع مضمونی و جغرافیایی فیلم‌ها و استقبال گسترده مردم از فیلم‌های امسال جشنواره را در موفقیت اکران ۹۲ مؤثر پیش‌بینی کرد.

علی سرتیپی در گفتگو با سوره سینما درباره تحلیل خود از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: تصور کلی من قبل از آغاز جشنواره فجر یک تصور منفی بود و فکر می‌کردم که با جشنواره پر باری رو به رو نخواهیم شد و سینماگران با محافظه‌کاری در جشنواره حضور خواهند داشت. اما خوشبختانه این تصور تا حدودی تحقق نیافت و جشنواره را از جهاتی مثبت ارزیابی می‌کنم.

سرتیپی گفت: تنوع مضمونی فیلم‌ها را نقطه مثبتی برای جشنواره می‌بینم. فیلم‌های حاضر در جشنواره به لحاظ تنوع جغرافیایی قابل تحسین هستند اما فکر نمی‌کنم به لحاظ ارتباط با مخاطب موفقیت زیادی داشته باشند. در این زمینه تا حدودی مشکل وجود دارد.

وی درباره نگاه‌های غیر سینمایی و سیاست‌گذاری غیرسینمایی که در جشنواره وجود دارد گفت: به هر حال هر سال نگاه‌هایی که بعضا غیرسینمایی است در جشنواره وجود دارد و سینمای ما متأسفانه سیاسی است. این شرایط وجود دارد و ما هم انتقادی بر آن نداریم. فکر می‌کنم فیلمی نبوده است که از جشنواره حذف شود. همه فیلم‌‌هایی که حقشان بوده در جشنواره شرکت دارند شاید در این بین فیلم‌هایی هم که حق‌شان نببوده در جشنواره شرکت داده شده‌اند که به نظر من این هم جای امیدواری دارد.

این تهیه‌کننده افزود: به هر حال با وجود همه انتقاداتی که بر جشنواره فجر وجود دارد قطعا همه ما به ضرورت وجود این جشنواره معتقد و واقفیم. این جشنواره باید وجود داشته باشد. باید رقابتی باشد. من یادم است شکل و شمایل جشنواره فجر در دهه هفتاد چندان شور و جذابیتی نداشت و ویژگی رقابتی در آن کمرنگ بود. خیلی خوب است که فیلم‌ها در جشنواره فجر با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: قطعا اگر ماهیت برگزاری جشنواره مورد اشکال بود این همه در دنیا برای سینما جشنواره برگزار نمی‌شد و این همه جشنواره‌ها زیر ذره‌بین نبودند. امیدوارم جشنواره فیلم فجر هر سال با نواقص کمتری نسبت به سال گذشته رو به رو شود و کمی از دخالت‌های غیرسینمایی و سیاسی دور شود. من حدودا ۲۲ در جشنواره دیدم. برخی از فیلم‌ها را هم قبل از جشنواره برای پخش، دیدم.

سرتیپی درباره پیش‌بینی خود از اکران‌ سال آینده ادامه داد: با توجه به استقبالی که مردم در جشنواره فجر و در سینماهای نمایش‌دهنده  از فیلم‌های سینمایی داشتند فکر می‌کنم اکران  ،۹۲ اکران خوبی برای سینما باشد. استقبال مردم از فیلم‌ها امسال به نظر من بیش از سال گذشته بود. امیدوارم که اتفاق خاصی برای اکران ۹۲ نیفتد. با وجود همه حساسیت‌هایی که در سال ۹۲ با آن رو به رو هستیم مثل انتخابات، اما امیدوارم سینما عقب نیفتد.

وی درباره حضور فیلمش در جشنواره سی و یکم اضافه کرد: من فیلم سینمایی «جیب‌بر خیابان جنوبی» را برای فروش نساختم. فیلم‌های زیادی را با انگیزه فروش ساخته بودم دوست داشتم نگاهم به این فیلم از منظر دیگری باشد و در جهت پرداختن به سینمای مستقل باشد. اما امیدوارم که این فیلم هم در گیشه موفق باشد. فیلم‌های دیگری که احتمالا در حوزه پخش آنها اقدام خواهیم کرد به احتمال زیاد فیلم‌های موفقی در گیشه خواهند بود. فیلم‌هایی مثل «دربند»، «دهلیز»، «رسوایی»و… امیدوارم چراغ سینما را در سال آینده روشن نگه دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>