سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب

هیات داوران عامدانه «شکاف» را کنار گذاشت/ فرزندآوری همراه با تعقل

shekaf2

کارگردان فیلم «شکاف» از برخورد ناعادلانه داوران سی و سومین جشنواره فجر انتقاد کرد.

کارگردان فیلم «شکاف» از برخورد ناعادلانه داوران سی و سومین جشنواره فجر انتقاد کرد.

کیارش اسدی زاده به سوره سینما گفت: فیلم «شکاف» در سینمای مردمی و در بین جامعه‌ منتقدان بازخورد خوبی داشت. متاسفانه گروهی انگی به فیلم زدند و بدون اینکه متوجه مضمون آن شوند بیان کردند این فیلم فرزندآوری را زیر سوال برده، فرزند نداشتن را ترویج می‌کند. در صورتی که هنگام نمایش فیلم عمدا با فرزندم در برج میلاد حاضر شدم و فیلم را به فرزندم تقدیم کردم. فرزندآوری نیاز به فکر دارد و این موضوعی است که فیلم به آن اشاره دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه هیات داوران جشنواره سی و سوم با در نظر گرفتن این انگ، فیلم را از داوری کنار گذاشتند و در هیچ بخش عامدانه آن را لایق نامزدی نداستند. من در بخش تدوین، فیلمنامه و کارگردانی ادعایی ندارم اما در سایر بخش‌ها با توجه به بازخوردهای صورت گرفته، فیلم لایق نامزدی بود. مخصوصا بازی بابک حمیدیان.

این کارگردان افزود: بسیاری افراد جامعه بدون فکر و آینده‌نگری سراغ فرزندآوری می‌روند و این فیلم به این مسئله می‌پردازد که فرزندآوری نیازمند فکر و تعقل است. با توجه به تجربه قبلی که در فیلم «گس» داشتم در این پروژه از ابتدا که فیلمنامه در وزارت ارشاد تصویب شد و هنگام مراحل ساخت دائم با مسئولان وزارت ارشاد هملاهنگ بودم و عین فیلمنامه را به تصویر کشیدیم.

اسدی زاده درباره زمان اکران عمومی «شکاف» گفت: موسسه فیلمیران پخش فیلم را عهده‌دار است و آقای سرتیپی مدیر این موسسه تلاش ‌می‌کند تا برای عید فطر فیلم اکران شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>