سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

مشکل نمایش «مادر قلب اتمی» حل می‌شود؟

madare-ghalb-atomi

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» از برگزاری جلسه رفع ممیزی اثر با حضور نماینده وزارت ارشاد خبر داد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» از برگزاری جلسه رفع ممیزی اثر با حضور نماینده وزارت ارشاد خبر داد.

سیدامیر سیدزاده به سوره سینما گفت: وزارت ارشاد اصلاحیه هایی را به «مادر قلب اتمی» وارد کرده و من به اتفاق علی احمدزاده کارگردان اثر، فردا با نماینده وزارت ارشاد جلسه ای داریم تا هر چه زودتر موفق به دریافت پروانه نمایش بشویم. به نظر می‌رسد فرد کارشناسی که در این جلسه حضور دارد از اطلاعات و دانش سینمایی کافی بهره مند باشد و ما امیدوار هستیم این جلسه با توافق طرفین و به شکل مسالمت آمیز به پایان برسد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی را برای نمایش فیلم مناسب می‌داند توضیح داد: فیلم، قطعا به اکران نوروزی نمی‌رسد و فکر می کنم اکران عید فطر یا اواخر تابستان برای آن مناسب باشد. «مادر قلب اتمی» یک فیلم جوان پسند است و من فکر می‌کنم قشر جوان و دانشجو دایره اصلی مخاطب آن را تشکیل می دهند. این فیلم درباره احساسات نسل سوم و چهارم بعد از انقلاب صحبت می کند.

این تهیه کننده درباره فعالیت‌های خود در سالی که رو به پایان است گفت: ابتدای ۹۳ «زندگی جای دیگری است» اکران شد و بعد «خانوم» را روی پرده فرستادیم. فیلم «مادر قلب اتمی» در جشنواره حضور نداشت اما اگر این فرصت را به دست می آورد، می توانست اتفاقات خوبی را رقم بزند. یک فیلم ویدئویی هم به نام «گاو زخمی» تهیه کردم که سعید دولتخوانی آن را کارگردانی کرد.

سیدزاده همچنین با انتقاد از سیاست های اکران موجود در سینما ادامه داد: سال ۹۳ تنها برای عده ای از ما به خوبی پیش رفت و من فکر می کنم سال ۹۴ هم سال ایده آلی برای سینما نباشد. متأسفانه نوبت‌های خوب اکران را تنها به فیلم های خاصی می دهند و با آثار سینمایی دیگر به گونه ای برخورد می شود که تهیه‌کننده و سرمایه گذار به کلی نا امید می‌شود. من حتی شک دارم در سال اینده هیچ سرمایه گذاری این رغبت را داشته باشد که پولش را به سینما بیاورد، مگر اینکه در سودای اسم و عنوان باشد یا اینکه اطلاعی از وضع موجود نداشته باشد.

امیر سیدزاده درباره برنامه کاری خود در سال آینده گفت: من ابتدا تنها به معنی و مفهوم فیلم فکر می‌کردم و گیشه یک فیلم دغدغه ذهنی‌ام نبود، اما بعد متوجه شدم هنرمند نباید سوبسید فرهنگی بپردازد و این وظیفه دولت است. به همین دلیل به سوژه هایی فکر کردم که هم بتوانند در گیشه موفق باشند و هم پاسخگوی دغدغه های فرهنگی من باشند. در سال ۹۴ هم اگر با چنین مورد برخورد کنم حتما یک فیلم تازه را تهیه خواهم کرد.

امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی  «آمین خواهیم گفت»، «سه و نیم » و … است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>