سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

«آسمان من» مجموعه نوروز ۹۴ شبکه افق

asemane-man1

مجموعه «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج نوروز ۹۴ از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

مجموعه «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج نوروز ۹۴ از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

سوره سینما – سارا کنعانی: شبکه افق روز جمعه هشتم اسفندماه با پخش ویژه برنامه افتتاح رسمی، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. به همین بهانه با عباس حیدری مدیر روابط عمومی شبکه افق هم صحبت شدیم تا درباره این شبکه جدید بیشتر بدانیم. این مجموعه که به تازگی فعالیتش را شروع کرده با پخش مستندهایی متفاوت، توانسته مخاطبانی ویژه را جذب کند.

سوره سینما: ممکن است بخشی از اصول درج شده در اساسنامه شبکه افق به عنوان یک شبکه جدید را بیان کنید؟

حیدری: شبکه افق بر اساس دو راهبرد اصلی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و بصیرت افزایی و با اتکا به توان رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی راه اندازی شده است. این شبکه با شعار»نگاهت را به افق بسپار» همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد و ابتدا فقط در تهران قابل دریافت بود اما با تغییر فرکانس و جابجایی برخی شبکه ها در تاریخ ۳ دی ماه سال جاری، تمام ایرانیان در استان های مختلف قادر به دریافت این شبکه از طریق گیرنده های دیجیتال شدند. 

تا امروز بازخورد مخاطبان چگونه بوده است؟

افق طی دوره پخش آزمایشی، مجموعه ای از مستندها و برنامه های ترکیبی و گفت وگو محور را به نمایش درآورد و ارزیابی نظرات، انتقادات و پیشنهادهای بینندگان نشان می دهد رضایتمندی مناسبی از این برنامه ها حاصل شده است. بخشی از برنامه های پخش شده از شبکه افق طی این مدت تولیدات داخلی و برخی هم جزو برنامه های تامینی بودند که هریک دارای مخاطبان خاص خود هستند. در افتتاحیه نیز، براساس نظرسنجی که از طریق مسابقه پیامکی از بینندگان به عمل آمد، مستند «ملاقات با داعش» دارای بیشترین امتیاز شد و بعد از آن  به ترتیب مستندهای «مشتی اسماعیل»، «بدون مرز عشق» و «سرزمین نخبگان» بالاترین آرا را به خود اختصاص دادند.

asemane-man2

برنامه‌سازان شبکه افق چه سیاست های خاصی را دنبال می کنند؟

سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، بصیرت افزایی، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، مطالبات و منویات رهبری، اقتصاد مقاومتی، سیره شهدا، سیاست بین المللی و… از جمله موضوعاتی محسوب می‌شوند که برنامه‌سازان شبکه افق آنها را دستمایه ساخت فیلم، مستند و سریال های خود قرار داده اند.

از برنامه های ویژه نوروز ۹۴ هم برای ما صحبت کنید.

شبکه افق در تلاش است سریال «آسمان من» را برای نوروز امسال به پخش برساند که البته پخش آن به آماده شدن تمام قسمت‌ها بستگی دارد. فعلا همین را می توانم عنوان کنم.

از چه برنامه‌هایی به عنوان شاخص ترین برنامه های این شبکه اسم می‌برید؟

 سریال تاریخی «نیل در خون» هم خیلی محبوب است. این مجموعه به جریان حمله ناپلئون به مصر و مجاهدت و مقاومت مردم این سرزمین در برابر اشغال کشورشان به دست استعمارگران فرانسوی می‌پردازد و در حال حاضر از شبکه در حال پخش است. این سریال تولید سال ۲۰۱۲ کشور مصر به تهیه کنندگی هلال ارناووط و کارگردانی شوقی الماجردی است و بازیگرانی همچون لیلی علوی، شریف سلامت و فرح یوسف در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

asemane-man3

افق، برنامه‌ای با نام «نیمه پنهان» درباره همسران شهدا دارد که با استقبال همراه شده.

بله، «نیمه پنهان ماه» از دیگر برنامه های پرمخاطب شبکه افق در این مدت بوده است که سعی داشته  طی مصاحبههایی با همسران شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس، گوشهای از زندگی و تاریخ نانوشته جنگ را به تصویر بکشد و زوایای دیگری از آنچه همواره به عنوان زندگینامه شهدا پیش رو بوده را برای مخاطب جلوهگر سازد. مجموعه «سرزمین نخبگان» به صورت هفتگی از شبکه افق روی آنتن می‌رود به زندگی و فعالیت تعدادی از نخبگان ایرانی می پردازد. هدف از این کار تقویت روحیه خودباوری در میان نسل جوان کشورمان، از طریق معرفی چهره های برتر و کوشایی است که با تکیه بر توانمندی و استعدادهای خود و بهره مندی از امکانات موجود ولو کم باشند، توانسته اند قله های علم را فتح کنند.

«آسمان من» با بازی حامد بهداد، دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، حمید عطایی، امین حیایی و … ساخته می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>