سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

اکران نوروزی «روز مبادا» خوشحالم کرد/ فعلا به سراغ سینمای تجاری نمی‌روم

rooze-mabada1

کارگردان فیلم سینمایی «روز مبادا» از اکران نوروزی فیلمش در گروه «هنر و تجربه» ابراز رضایت کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «روز مبادا» از اکران نوروزی فیلمش در گروه «هنر و تجربه» ابراز رضایت کرد.

فائزه عزیزخانی درباره نمایش فیلم تحسین شده خود در جشنواره سی و سوم فجر به سوره سینما گفت: اتفاق جالبی که با دیده شدن اولین فیلم بلندم با آن روبرو شدم، لمس نگاه مخاطبان در لحظه و دیدن بازخورد آنان از نزدیک بود. این چیزی است که قبلا در مورد آن زیاد شنیده بودم اما حقیقتا تا خودت تجربه اش نکنی، نمی توانی بفهمی چیست. راستی اتفاقات بامزه ای را هم شاهد بودم. مثلا برخی از دوستانم که مرا دورادور می شناختند قبل از نمایش فیلم با لحن خیلی رسمی و خشک با من سلام و علیک کردند اما پس از پایان فیلم همان افراد با لحنی بسیار صمیمی و خودمانی نظرشان را در مورد کار عنوان کردند و این یعنی همان تأثیرگذاری مطلوبی که همیشه خواستارش بوده‌ام.

وی افزود: فیلم من برای مخاطب حرفه‌ای سینما و کسانی که خودشان اهل فن باشند اتفاق تازه و بکری نیست، اما برای مخاطب عام یک اثر جدید است که پس از چند دقیقه به تفاوت های اساسی آن با فیلم هایی که تا امروز دیده پی می برد. من در میان مخاطبان افرادی را مشاهده کردم که یک تماشاگر عادی سینما به حساب می آمدند اما گفتند برای تماشای فیلم تا انتها کنجکاو بوده اند. من پیش بینی می‌کردم حوصله درصد قابل توجهی از افراد سر برود، اما اینطور نشد.

این کارگردان در توضیح بیشتر درباره ویژگی‌های تولید اولین فیلم خود گفت: فیلمبرداری ما ۳۵ روز طول کشید. عده ای از دوستانم از من سوال می کنند آیا بازیگران فیلم که در حقیقت اعضای خانواده و بستگان من بودند به صورت بداهه دیالوگ می گفتند یا اینکه همه چیز بر مبنای متن پیش می رفت؟ این سوال در عین حال که باعث تعجب بسیار من است خیلی هم خوشحال کننده است، می‌بینم آن هدف‌گذاری که بر مبنای باورپذیری اثر داشتم محقق شده است. واقعیت این است که همه آنان از روی متن جلو می‌رفتند و ما یک پروژه دقیق و حساب شده را پیش می بردیم.

rooze-mabada2

فائزه عزیزخانی درباره اینکه فیلم او یکی از آثار نوروزی ۹۴ به حساب می‌آید گفت: راستش من همیشه آدم خوش شانسی بوده‌ام. برای اکران نوروزی فیلم هم خودمان قدمی برنداشتیم و این پیشنهادی بود که گروه «هنر و تجربه» به ما داد و ما هم طبیعتا خوشحال شدیم و پذیرفتیم و در حقیقت با چیزی روبرو شدیم که فکر می کنم هیچکس نمی‌تواند رد کند. من گروه اکران «هنر و تجربه» را بسیار دوست دارم و همیشه به این فکر می کنم که روزی، فیلم‌هایی که در این قالب به نمایش در می آیند، می‌توانند به مثابه فیلم های گروه آزاد، پرمخاطب واقع شوند.

کارگردان «روز مبادا» در پاسخ به این سوال که آیا مادرش (بازیگر اصلی فیلم) باز هم قصد بازی دارد، گفت: مادرم خسته شده و حتی سر یکی از فیلم‌های من بنام «پشت بام» نمی‌خواست سکانس آخر را بازی کند. البته برای آن فیلم چند باز جایزه گرفت و … اما نمی‌توان حال و هوای او را پیش‌بینی کرد. برای «روز مبادا» در روزهای آخر حتی ایده‌های کارگردانی هم ارائه می کرد.

عزیزخانی درباره فعالیت‌های آینده خود توضیح داد: دو فیلمنامه دارم و احتمالا یکی از آنها را در سال ۹۴ جلوی دوربین می‌برم و باز هر دوی آنها در ساختار سینمای هنر و تجربه قرار خواهند گرفت. من ذهن داستان‌پرداز دارم و هیچ وقت نمی‌توانم از درون ساکت بمانم، اما داستان‌هایی به سبک خودم. فکر نمی کنم به این زودی به سراغ سینمای تجاری بروم.

فیلم سینمایی «روز مبادا» با بازی هدیه تهرانی  شیرین آقارضا کاشی و … در جشنواره سی و سوم فجر مورد توجه داوران قرار گرفت و نوروز ۹۴ در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>