سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۸:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

در حق «ارسال آگهی تسلیت…» اجحاف شد/ فیلم تک‌لوکیشن همیشه ارزان نیست

ersale-agahi1

ابراهیم ابراهیمیان گفت: «ارسال اگهی تسلیت…» با توجه به شرایط محدود اکران توانست در رده دوم وسوم جدول فروش قرار بگیرد.

ابراهیم ابراهیمیان گفت: «ارسال اگهی تسلیت…» با توجه به شرایط محدود اکران توانست در رده دوم وسوم جدول فروش قرار بگیرد.

ابراهیمیان که در شرایطی خاص فیلم خود را روی پرده برده به سوره سینما گفت: از شرایط اکران که اصلا راضی نیستم . اول اسفندماه اجازه اکران دادند و حالا می گویند تا آخر این هفته فیلم باید از پرده برداشته شود. اگرچه قانونا ما فرصت نمایش داریم اما هر کسی قانون را با تفسیر خودش پیش می برد، در این میانه فقط هر کس مظلوم تر است محکوم می‌شود . من کارگردانم و بعد از این هم فیلم می‌سازم اما تهیه‌کننده و سرمایه گذار در شرایط دشواری قرار می‌گیرند و قطعا انگیزه شان کم می‌شود.

وی افزود: این فیلم در شرایط معمولی خیلی بیشتر از اینها فروش داشت وقتی با ۱۰ سالن که تازه بخشی از آنها تک سانس است روزی ۳ و نیم تا ۴ میلیون تومان فروش دارد، اگر ۴۰ سالن در اختیار ما می‌گرفت قطعا در گیشه هم بهتر بودیم و فروش بالایی داشتیم. از نظر زمانی در حق ما اجحاف شد. تازه رسیده بودیم به تعریف سینه به سینه بدون اینکه هیچ فرصت مناسبی برای تبلیغ داشته باشیم. با این تفاسیر ما در جدول فروش به رده دوم و سوم هم رسیدیم و اگر فرصت بیشتر بود می‌توانستیم هزینه فیلم را دربیاوریم.

ersale-agahi2

این کارگردان گفت: من برای «ارسال اگهی تسلیت برای روزنامه» خیلی صبر کردم و احساس می‌کنم دیگر وقت آن رسیده به فیلم دومم فکر کنم. در این مدت کوتاه بازخورد مخاطبان را دیدم و برای کار جدید قطعا تفاوت‌های فاحشی را لحاظ خواهم کرد. «عادت نمی کنیم» فیلمنامه‌ای است که تقریبا یکسال روی آن کار کردم و زمانش رسیده جدی تر به آن فکر کنم. فیلمسازی در این شرایط بسیار سخت اما تجربه «ارسال اگهی تسلیت برای روزنامه» خیلی گرانبها بود و باعث شد بعد از اگرچه دغدغه هایم حفظ شود اما فرمی متفاوت ارائه دهم.

ابراهیمیان گفت: «ارسال اگهی تسلیت برای روزنامه» به هیچ وجه فیلم لوباجتی نبود و به باور غلط همه فکر می کنند فیلم های تک لوکیشنی از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است، اما ما در انتخاب بازیگر و چیدمان و فضای صحنه وسواس هایی داشتیم و تنها به اقتضای قصه فیلمبرداری در مکانی خاص انجام می‌گرفت. «عادت نمی‌کنیم» هم به فراخور قصه دارای چند لوکیشن است و مثل تجربه قبلی سعی داریم با یک هزینه منطقی بدون اینکه به کیفیت کار صدمه ای بزند جلوی دوربین ببریم.

نازنین بیاتی، صابر ابر، رابعه مدنی، پریوش نظریه و … بازیگران «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>