سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب

تولید مجموعه «انقلاب دوم» به خاطر مسایل مالی متوقف شد

khazayee

مجموعه تلویزیونی «انقلاب دوم» به کارگردانی جواد شمقدری به خاطر کمبود بودجه فعلا ساخته نمی‌شود.

مجموعه تلویزیونی «انقلاب دوم» به کارگردانی جواد شمقدری به خاطر کمبود بودجه فعلا ساخته نمی‌شود.

محمد خزاعی تهیه‌کننده این مجموعه به سوره سینما گفت: تازه ترین کار جواد شمقدری با موضوع لانه جاسوسی که چندماه پیش قرار بود با اتمام فیلمنامه جلوی دوربین برود پس از آنکه تقریبا یک ماه و نیم از زمان پیش تولید را پشت سرگذاشت لوکیشن ها را معلوم و برخی از بازیگران هم مشخص شده بودند با تغییر و تحولات صدا و سیما مواجه شد و در دور بررسی جدید قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه صلاح بر این شد به خاطر مباحث مالی و اقتصادی این پروژه متوقف بماند، چون عملا امکان تولید در نیمه اول سال بعد وجود نداشت. به همین خاطر به ما اعلام کردند امسال امکان تامین اعتبارات وجود ندارد و باید صبر کنیم تا سال بعد برنامه جداگانه‌ای چیده شود و دوباره این فیلمنامه مورد بررسی قرار بگیرد. در این مدت جواد شمقدری روی فیلمنامه کار می کند تا زمان تولید وقتی از این بابت اتلاف نشود.

این تهیه‌کننده که اخیرا پروانه ساخت فیلم سینمایی «بوف کور» به کارگردانی علیرضا معتمدی را هم دریافت کرده گفت: این روزها معتمدی درحال بازنویسی فیلمنامه است و سال بعد با نهایی شدن کار برای تولید در نیمه اول سال تصمیم گیری می‌کنیم. همانطور که پیداست شرایط اقتصادی در تلویزیون و سینما مساعد نیست، از این بابت نمی‌توان زودتر از موعد درباره اجرایی شدن کار صحبت کرد. اما قطعا فیلم به تولید می‌رسد چون کاری متفاوت و بیانی جدید در کارنامه کارگردان و سینمای ایران است.

خزاعی که امسال دبیری جشنواره مقاومت را هم به عهده داشت گفت: جشنواره مقاومت نقطه عطف این دوره بود و نسبت به سال های گذشته طبق نظر کارشناسان داخلی و کسانی که در خارج از مرز ما را رصد می کنند، امسال جشنواره مقاومت توانست تا حد زیادی به اهدافش نزدیک شود. در این سه سال که مسئولیت دبیری را به عهده داشتم راهکارهایی داشتیم که خوشبختانه در تولید، سیاست گذاری، پیگیری بودجه و بخش ین الملل تاثیر گذار و جریان ساز بود.  امیدوارم حال که جشنواره راه خود را پیدا کرده است در ادامه مسیر رشد و پیشرفت چشمگیری را شاهد بوده و هر سال شاهد رشد این اتفاق مهم و سینمای کشور باشیم.