سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۲:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب

مستندهای «عباس» و «مصطفی» افتخار جشنواره پویانمایی هستند

karimi-saremi

دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی، مستندهای حوزه هنری را افتخار این جشنواره دانست.

دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی، مستندهای حوزه هنری را افتخار این جشنواره دانست.

محمدرضا کریمی صارمی دبیر نهمین جشنواره بین‎المللی پویانمایی تهران به سوره سینما گفت: ۱۸ سال از عمر جشنواره پویانمایی می‌گذرد و همیشه با فراز و نشیب فراوانی در جهت مباحث حمایتی و مالی روبرو بوده است، اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آبروداری کرده و تا امروز جشنواره را با کیفیت برگزار کرده است. در این دوره هم ۱۶۴ سانس نمایش را در نظر گرفته‌ایم و تا روز چهارم تمام برنامه‌ها طبق زمانبندی‌هایی که از سال گذشته صورت گرفته پیش رفته است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره به صورت دائمی فعالیت می‌کند ادامه داد: ۱۳ نشست تخصصی، کارگاههای آموزشی، نمایشگاه هنرهای معاصر و بخش‌های مختلفی که در جشنواره تعریف شده است تا به امروز به کار خود ادامه داده‌اند و داوری ها به پایان رسیده و بخش بین‌الملل هم به زودی تمام خواهد شد. ضمن اینکه ما با حضور الکساندر پتروف یکی از اساتید انیمیشن دنیا سه ورک شاپ را در نظر گرفتیم که ۲ ورک‌شاپ برگزار شده و یکی از آنها باقی مانده است.

کریمی صارمی ادامه داد: شبکه‌های تلویزیونی یک و دو سیما هم هر روز برنامه‌هایی مخصوص وقایع نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی در نظر گرفته اند که روی آنتن می‌رود. از سوی دیگر هم با تلاش همکاران ما تمام نشست‌ها از طریق سایت برای علاقمندان و دوستداران پویانمایی منتشر می‌شود و در مجموع برنامه های جشنواره تا به امروز با کیفیت و بطور دقیق پیش رفته است.

namha-abbas

دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: ما از جشنواره سوم در گروه الف جهان قرار گرفتیم و تا به امروز توانستیم هر سال بهترین‌های جهان را جمع کنیم، بطوری که پتروف از این جریان متعجب بود و در دوره های قبل هم اساتید برجسته انیمیشن دنیا در این جشنواره حضور داشتند. فیلم ها را در طول ۱۸ ماه براساس یک کارشناسی دقیق از سوی بزرگان مورد بررسی قرار دادیم و ۱۲۸۰ اثر را جذب کردیم و در این راستا مکاتبات فراوانی از حدود یکسال پیش انجام شده است و بیش از ۱۰ هزار ساعت کار اداری برای جذب آثار در بخش بین الملل صورت گرفته است و از جهت داوری ها و فیلم ها حرف برای گفتن داریم.

وی درباره حضور رضا میرکریمی با دو فیلم «عباس» و «مصطفی» در این جشنواره گفت: این دو مستند پویانمایی از افتخارات جشنواره محسوب می‌شوند و جزو آثار شاخص این رویداد هستند و میرکریمی ثابت کرد که می‌شود با بهره‌گیری از این هنر در حوزه‌های ارزشی تاثیرگذار بود. با یک ساختار ساده اما روایتی زیبا و با وسواسی مثال زدنی دو فیلم ماندگار برای سینمای ارزشی ما در حوزه پویانمایی تولید کرده است.

کریمی صارمی افزود: من با دیدن این دو اثر اشک در چشمانم حلقه زد و میرکریمی را تحسین کردم و به او پیشنهاد کردم تا می تواند در این مسیر آثار تاثیرگذاری را تولید کند، ضمن اینکه خود ما هم امسال آثار ارزشی و دینی را مستقل کردیم و داوری‌ها بصورت مجزا است و جوایز افزایش پیدا کرده است و در اصل یک فرم و ژانر خاص را برای این آثار ماندگار تعیین کرده‌ایم.

namha-mostafa

دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در پایان با تاکید بر استقبال کارگردانان شاخص و جوان از این جشنواره گفت: در طول سال‌هایی که این جشنواره را برگزار کرده ایم، کارگردانی نبوده است که فیلم خود را با میل و رغبت به این جشنواره ارائه نداده باشد و تمام کارگردانان صاحبنام و جوانان فیلمساز هم در این سال‌ها در جشنواره حضور داشته اند، مگر اینکه بطور استثنا و به دلیل شرایط خاصی که برای اکران در نظر داشته اند این اتفاق برای معدود آثار بلند افتاده باشد، اما همیشه کارگردانان نامی عرصه انیمیشن در این جشنواره حضور داشته‌اند.

مستندهای «عباس» و «مصطفی» محصول حوزه هنری درباره شهیدان عباس دوران و مصطفی چمران است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>