سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
معززی‌نیا:

توجه به پخش جهانی «یه حبه قند» در اولویت است

توجه به پخش جهانی «یه حبه قند» در اولویت است

یک منتقد سینما توجه به پخش جهانی فیلم سینمایی «یه حبه قند» را عاملی برای بهتر دیده شدن این فیلم دانست.

یک منتقد سینما توجه به پخش جهانی فیلم سینمایی «یه حبه قند» را عاملی برای بهتر دیده شدن این فیلم دانست.

حسین معززی‌نیا به خبرنگار سوره سینما گفت: در بین گزینه‌های موجود انتخاب فیلم سینمایی «یه حبه قند»، معقول بود و عجیب نبود که این فیلم نماینده سینمای ایران در اسکار باشد. کیفیت فیلم و ساختار آن قابل قبول است، اما با توجه به سابقه‌ای که اسکار دارد، مضمون و جزئیات «یه حبه قند» شاید مورد توجه اعضای آکادمی قرار نگیرد.

وی ادامه داد: بخشی از موفقیت «جدایی نادر از سیمین» در اسکار، به پخش‌کننده جهانی برمی‌گشت و اکران در چند کشور خارجی برای این فیلم امتیاز محسوب می‌شد، «یه حبه قند» در چند جشنواره روی پرده رفته اما این کافی نیست، برخوردار نبودن از پشتیبانی یک پخش‌کننده جهانی قوی، شانس موفقیت این فیلم را کاهش می‌دهد.

معززی‌نیا افزود: با توجه به نگاهی که آکادمی اسکار به سینمای ایران دارد و به دلیل موفقیت «جدایی نادر از سیمین» توجه به سینمای ایران بیشتر از قبل شده، ما در داخل ایران موظفیم که یک نماینده خوب به اسکار معرفی کنیم، نماینده‌ای که شایسته اعتبار و آبروی سینمای ایران در سطح بین‌المللی باشد. سال قبل سینمای ایران نشان داد فیلم‌های قابل تامل تولید می‌کند، ما می‌توانیم با انتخاب درست سینمای ایران را در جهان زنده نگه داریم.

این منتقد و روزنامه‌نگار گفت: سال گذشته حجم عظیم تبلیغات کمپانی سونی پیکچرز توانست «جدایی نادر از سیمین» را به مخاطب جهانی و اعضای آکادمی معرفی کند، به همین دلیل حوزه هنری به عنوان پخش‌کننده باید در این بخش استراتژی درست و حرفه‌ای برای عرضه جهانی و دیده شدن «یه حبه قند» داشته باشد.

حسین معززی‌نیا ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم امسال هم اسکار به سینمای ایران تعلق بگیرد، سابقه نداشته یک کشور دو سال پیاپی اسکار بگیرد، اما برای ما امسال نحوه حضور و نمایش قابلیت‌های این سینما مهم است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>