سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۹:۱۹ ق.ظ چاپ مطلب
فروردین ماه سال 92/

نمایش «بوسیدن روی ماه» در جشنواره فیلم اوروگوئه

boosidane-rooyae-mah

فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان فروردین ماه آینده در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم اروگوئه روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان فروردین ماه آینده در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم اروگوئه روی پرده می‌رود.

سوره سینما – این جشنواره از سوم تا هفدهم فروردین ماه ۹۲ در  شهر مونته ویدئو کشور اوروگوئه برگزار خواهد شد. فیلم «بوسیدن روی ماه» ساخته همایون اسعدیان است و در جشنواره ه ونکوور به نمایش درآمده  و  جمعه ۲۰ بهمن در جشنواره فیلم های ایرانی اسکاتلند روی پرده رفت.

این فیلم درباره دو زن میانسال به نام‌های فروغ و احترام است که بیش از چهل سال در همسایگی هم زندگی می‌کنند ، در اواسط جنگ هر دو پسرانشان به جبهه رفته اند و اثری از آنها به دست نیامده است . فروغ از بیماری سختی رنج می برد و به گفته پزشکان چند ماهی دیگر بیماری او را از پای در می آورد تا اینکه خبر می رسد باقیمانده جنازه حسین پسر احترام و نشانه هایی از او پیدا شده است… شیرین یزدانبخش، شبنم مقدمی، رابعه مدنی، مسعود رایگان، صابر ابر و … بازیگران این فیلم هستند. پخش داخلی و خارجی «بوسیدن روی ماه» را سازمان توسعه سینمایی سوره برعهده دارد. منوچهر محمدی تهیه‌کننده «بوسیدن روی ماه» است.

همایون اسعدیان پیشتر فیلم‌های سینمایی «طلا و مس»، «شوخی»، «مرد آفتابی» و … را کارگردانی کرده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>