سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۴:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

حضور ۷۰ کشور در بازار فیلم جشنواره فیلم فجر

Fajr33-bazar

هجدهمین بازار فیلم و محصولات تلویزیونی در حاشیه جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

هجدهمین بازار فیلم و محصولات تلویزیونی در حاشیه جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

سوره سینما- به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با توجه به اینکه در دوره سی و سوم، برای نخستین بار جشنواره بین المللی در اردیبهشت برگزار می شود، بازار فیلم و محصولات تلویزیونی با استفاده از فناورى مدرن برگزار خواهد شد. خریداران آثار ایرانى از بیش از هفتاد کشور جهان در قالب کمپانى هاى مطرح یا شرکت هاى خصوصى معتبر و گزینش شده مشتریان این بازار را تشکیل مى دهند.

آرش امینی مدیر بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: یک سرور مرکزى و اتاق های بازبینی فیلم، به خریداران این امکان را می دهد تا به راحتى به تماشا و انتخاب فیلم هاى موردنظر خود بپردازند و سپس در محیط بیرون از کابین و در سطح غرفه هاى مذاکره، به رایزنى و خرید با صاحبان آثار مذکور در بازار بپردازند. فرآیند مذکور شامل عرضه فیلم هاى بلند، کوتاه، مستند و حضور تهیه‌کنندگان ایرانی این آثار در بازار است. بازار فیلم این دوره با هدف تمرکز بیشتر بر روی عرضه و فروش فیلم های ایرانی باید به بهترین نحو برگزار شود تا شاهد استقبال قابل اعتنای فروشندگان آثار داخلی باشیم.

امینی با اشاره به میهمانان بازار فیلم این دوره، بیان کرد: امسال میهمانانی از ۷۰ کشور جهان در بازار فیلم حضور خواهند داشت که بخش زیادی از آنها را پخش کنندگان و خریداران آثار تشکیل می دهند و تعدادی از میهمانان، مسئولان و برنامه ریزان فستیوال های مهم بین المللی و تهیه کنندگان مایل به تولید مشترک با ایران خواهند بود.

بازار فیلم از دوره شانزدهم جشنواره فیلم فجر هر ساله برگزار شده و توانسته در طول این سالها با عملکرد مثبت در جایگاه مناسبی قرار گیرد. بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>