سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

اختصاص بخش مرور فیلم‌های شهری در جشنواره شهر

mohamad-ali-talebi

محمدعلی طالبی معتقد است که جشنواره فیلم شهر باید برای فیلمسازانی حوزه شهری در جشنواره مرور فیلم بگذارند.

محمدعلی طالبی معتقد است که جشنواره فیلم شهر باید برای فیلمسازانی حوزه شهری در جشنواره مرور فیلم بگذارند.

سوره سینما- به گزارش پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، محمدعلی طالبی در تعریف فیلم شهری گفت: اگر موضوع فیلمی مربوط به شهر و شهرنشینی باشد، حتی اگر در داخل یک آپارتمان هم ساخته شوده باشد و مضمون شهری داشته باشد فیلم شهری محسوب می شود.

وی ادامه داد: هر فیلمی که مناسبات مربوط به زندگی اجتماعی مردم را در شهرهای بزرگ بررسی کند و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و همه آنچه مربوط به زندگی مردم باشد را نشان دهد فیلم شهری محسوب می شود.

کارگردان فیلم «کیسه برنج» خاطرنشان کرد: از گذشته های دور فیلم های شهری زیادی حتی درباره شهر تهران ساخته شده اما متاسفانه توجه زیادی به این فیلم ها نشده است. من چند فیلم مشخصا درباره شهر تهران و معضلات آن ساختم اما به آنها توجهی نشد.

طالبی ادامه داد: با ساخت فیلم های «چکمه» و «کیسه برنج» سعی کردم تا شهر را در تاریخ سینمای ایران ثبت کنم اما متاسفانه با اینکه جای جای شهر تهران و مسائل اجتماعی شهر در این فیلم ها به تصویر کشیده شد اما توجه زیادی به این فیلم ها نشد.

وی همچنین گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهرداری که متولی فیلم های شهری هستند باید نگاه ویژه ای به این نوع فیلم ها داشته باشند. برای فیلم های شهری من در انگلیس مرور فیلم گذاشتند و در شهرهایشان فیلم های من را به نمایش گذاشتند در کشور خودمان هم باید شاهد چنین اتفاقات فرهنگی باشیم.

این کارگردان سینما،همچنین، گفت: فیلم جدیدم به نام «پادو» درباره کودکان کار در شهر تهران است که این فیلم هم فیلمی شهری محسوب می شود. می توان گفت فیلمسازان دغدغه فیلم شهری دارند و درباره شهر فیلم می سازند بنابراین نهادهای مربوطه هم باید از این نوع فیلمسازان حمایت کنند و آنها را مورد توجه قرار دهند. مدیران جشنواره فیلم شهر باید در جشنواره های فجر و کودک شرکت کنند و فیلم هایی با مضامین شهری را در جشنواره فیلم شهر قرار دهند و در این جشنواره مرور فیلم های فیلمسازان شهری را بگذارند.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران۳ تا ۱۲ خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>