سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۳۹۴ در ۹:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب

احتمال حضور «آوازهای سرزمین من» در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر

abbas-rafei

عباس رافعی مجزا شدن بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را اتفاقی مثبت ارزیابی کرد.

عباس رافعی مجزا شدن بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را اتفاقی مثبت ارزیابی کرد.

رافعی درباره فعالیت‌های خود در سال جدید به سوره سینما گفت: کار خاصی را برای تولید در سال جدید مدنظر ندارم و فقط فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» را آماده دارم که قرار است اکران بشود، اما از زمان قطعی آن اطلاع ندارم.  ضمن اینکه از طرفی امکان دارد این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم فجر هم به نمایش در آید و صحبت هایی پیش از این صورت گرفته بود که قطعیت این اتفاق را آقای شریفی تهیه‌کننده فیلم می تواند تایید کند.

وی درباره اینکه چرا فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سال ۹۳ حضور نداشت گفت: ما اقدام کردیم، اما به دلیل اینکه فیلم باید با زیرنویس پخش می‌شد، نتوانستیم این کار را انجام دهیم و به موعد جشنواره نرسیدیم. حالا اگر فیلم در بخش بین الملل حضور پیدا کند می‌تواند نشان دهد که سینمای ایران نسبت به حوادث منطقه بی تفاوت نیست و در کنار مسائل داخلی به اتفاقات و تحولات بین‌الملل هم اهمیت می‌دهد.

رافعی درباره برگزاری مجزای بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر گفت: این اتفاق بسیار خوب است. تا به حال جشنواره فجر فقط یک عنوان بین المللی را با خود حمل می‌کرد ، اما حتی در سطح  یک جشنواره درجه دو هم نبود. پس حالا که بخش داخلی و خارجی تفکیک شده باید پایبند قوانین و قواعد بین المللی باشیم و از همه جای دنیا فیلمسازان بتوانند تقاضای حضور بدهند.

وی ادامه داد: اگر این شرایط فراهم شود و این اتفاق صورت بگیرد یک حسن است و می‌تواند فضای خوب و سالمی را برای رقابت سازنده میان هنرمندان ایجاد کند و در نهایت جشنواره هم از پتانسیل های خود در زمینه رسیدن به یک جایگاه بین‌المللی استفاده کند.

«آوازهای سرزمین من» به تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی عباس رافعی یک فیلم با مضمون جنایت های داعش است که با همکاری کشور لبنان تهیه و تولید شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>