سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

بهاره مشیری «قصیده» را روایت می‌کند/ همکاری شیرین با تیرانداز

bahare-moshiri

بهاره مشیری این روزها در حال تمرین نمایشنامه «تقدیربازان» به کارگردانی سیما تیرانداز است.

بهاره مشیری این روزها در حال تمرین نمایشنامه «تقدیربازان» به کارگردانی سیما تیرانداز است.

مشیری درباره تازه ترین تجربه نمایشی خود به سوره سینما گفت: در نمایش «تقدیربازان» به کارگردانی خانم سیما تیرانداز نقش جوانترین کاراکتر به نام قصیده را بازی می‌کنم. دختری که برای تحصیل و ادامه زندگی به تهران آمده و دچار مسایل و مشکلات عاطفی می شود. با توجه به روندی که این کاراکتر از اول تا آخر نمایش طی می کند نوعی تحول و دگرگونی در شخصیت قصیده شکل می‌گیرد. در «تقدیربازان» مهمترین بخش زندگی قصیده را می‌بینیم که در واقع در این برش از زندگی گام بزرگی به جلو بر می‌دارد و خان مهمی از زندگی را پشت سر می گذارد.

وی افزود: وقتی این نقش به من پیشنهاد شد اولین چیزی که برایم جالب بود تفاوت های فردی کاراکتر با فاصله کم و بیش زیاد نسبت به خودم بود و اینکه توانستم از دریچه دیگری به زندگی نگاه کنم. دلیل دیگر من همکاری با هنرمند صاحبه تجربه ای چون خانم تیرانداز بود که پیش از این دانشجویشان بودم و با عنوان استاد راهنما توانستم از تجربه هایشان استفاده کنم. این همکاری زاویه دید تازه ای برایم به ارمغان آورد. من این را به فال نیک می‌گیرم و همچنان به ایشان درس پس می‌دهم. همینطور همکاری دوباره با دوست قدیمی‌ام خانم هاله مشتاقی‌نیا که از نویسندگان بسیار خوب روزگار ما هستند و من پیش از این تجربه بازی در یکی دیگر از کارهای ایشان را داشته‌ام.

مشیری گفت: گروه «تقدیربازان» جمعی علاقمند هستند که اگرچه به لحاظ سنی جوانند اما از سال‌های دور در این حوزه فعالیت داشته‌اند و با توانایی و استعدادشان به تجربه های خوبی در این زمینه رسیده‌اند. در واقع این گروه نمایش تجربه و جوانی را توام دارند. همیشه کارکردن با پیشکسوتان عرصه تئاتر باعث افتخار است و من هر زمان کنارشان بوده‌ام و تجربه های خوبی داشته‌ام، خوشبختانه در این نمایش کارگردان مجربی چون خانم سیما تیرانداز به همراه گروه علاقمند به کار روی صحنه ظاهر می‌شوند. به همین خاطر از کارگردان، نویسنده، گروه بازیگران و همه عوامل پشت صحنه کمال تشکر را دارم.

اجرای نمایش «تقدیربازان» به کارگردانی سیما تیرانداز از دوشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه در تالار چهارسو آغاز می‌شود. متن این نمایش  نوشته هاله مشتاقی‌نیا و داستان آن درباره شش شخصیت و روابط آن‌ها در مقاطع زمانی مختلف است. این نمایش در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر در رشته بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه و بهترین نمایشنامه نامزد دریافت جایزه و از هاله مشتاقی‌نیا در آیین اختتامیه تقدیر شد.

بازیگران نمایش «تقدیربازان» به ترتیب حروف الفبا یمین آتشی، روزبه حصاری، فرناز رهنما، هومن کیایی، بهاره مشیری و نورا هاشمی هستند. عوامل این نمایش عبارتند از طراح لباس: سیما تیرانداز، طراح صحنه: سعید حسنلو، آهنگساز: کیارش اعتمادی، مدیر تولید: عقیق بلوری، مشاور رسانه‌ای: محدثه واعظی‌پور، تبلیغات مجازی: معصومه حسینی‌پور.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>