سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
مرادی:

اعتماد به هنرمند رمز موفقیت حوزه هنری کردستان است

اعتماد به هنرمند رمز موفقیت حوزه هنری کردستان است

رئیس حوزه هنری استان کردستان تأکید کرد با ایجاد فضایی صمیمانه برای هنرمندان توانسته تلاش دشمن برای بهره‌وری از فیلمسازان کردستان را سرکوب کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تأکید کرد با ایجاد فضایی صمیمانه برای هنرمندان توانسته تلاش دشمن برای بهره‌وری از فیلمسازان کردستان را سرکوب کنیم.

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان درباره حضور فعال حوزه هنری استان کردستان در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره «رویش» به سوره سینما گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند استان کردستان یک استان فرهنگی است. این استان قطب فرهنگی، مهد هنر و فرهنگ و تمدن است و هنرمندان زیادی را به سطح کشور معرفی کرده است.

مرادی ادامه داد: ما همیشه سعی کرده‌ایم ارتباطی صمیمی و دوستانه با هنرمندان و فیلمسازان برقرار کنیم و این ارتباط را در بستری صمیمانه حفظ کنیم. دقیقا به دلیل صمیمیتی که حوزه هنری با دوستان فیلمساز و جوانان هنرمند دارد، گرایش جوانان به حوزه هنری در کردستان بسیار زیاد است.

وی افزود: فیلمسازان کردستان حوزه هنری را خاستگاهی برای کشف استعداد و فعالیت فیلمسازی و پیشرفت می‌دانند. ما فضا را همیشه برای پذیرفتن فیلمسازان جوان فراهم کرده‌ایم به همین دلیل کارگردانان طرح‌های خود را به حوزه هنری می‌دهند و حوزه هنری در حد توان آنها را حمایت می‌کند.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: جالب است بدانید به دلیل همسایگی با کشور عراق فیلمسازان جوان ما پیشنهادهای زیادی از طرف کشور عراق برای تولید فیلم دارند. این کشور و کشورهای دیگر با رقم‌های دلاری قابل توجه سعی در جلب کارگردانان استان کردستان دارد اما جوانان کردستان همواره به دلیل فضای دوستانه‌ای که در حوزه هنری تجربه می‌کنند این پیشنهادها را رد کرده و فیلم‌هایشان را با حمایت حوزه هنری ساخته‌اند.

مرادی ادامه داد: خوشحالیم که همواره توانسته‌ایم به این درجه از اعتماد و همراهی با هنرمندان کردستانی برسیم. ما بضاعت زیادی برای کمک و حمایت از این دوستان نداریم و قسمت اعظم حمایت ما از هنرمندان معنوی است و همانطور که تأکید کردم هنرمندان به دلیل اعتماد و رفاقتی صمیمانه که با ما دارند برای ساخت فیلم‌هایشان به حوزه هنری می‌آیند.

وی افزود: هدف ما کشف استعداد و هدایت این استعداد در مسیر درست است. در این راستا جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» بسیار کمک کرد و توانست عامل مهمی در دستیابی به این هدف باشد. این جشنواره فیلمسازان زیادی از استان کردستان را به سطح سینمای حرفه‌ای معرفی کرد.

مرادی گفت: سال گذشته دو فیلم بلند را به کارگردانی فیلمسازانی که زیر چتر جشنوار فیلم کوتاه دینی «رویش» پرورش یافته و رشد کرده بودند تولید کردیم. امسال حدودا ا۵ فیلم به دبیرخانه هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» فرستادیم. این میزان تولید می تواند در ایجاد اشتغال مؤثر باشد.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال از طریق ساخت فیلم کوتاه و بلند از اهدافی بوده که ما به آن توجه داشته‌ایم و سعی کرده‌ایم ساخت فیلم کوتاه و بلند بتواند منبع درآمدی برای عزیزان فیلمساز استان کردستان باشد.

رئیس حوزه هنری کردستان درباره راه اندازی سینما بهمن سنندج گفت: این پردیس مجهز مکانی فرهنگی و مجهز برای خانواده‌ها و جوانان فرهنگ دوست این خطه است. قطعا بودن این پردیس می تواند به رشد فرهنگ فیلم دیدن و استفاده از فضاهای فرهنگی عمومی کمک کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>