سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

«۳۶۰ درجه» شبیه به سینمای قصه‌گوی دهه شصت است

sam-faramarz

کارگردان فیلم «۳۶۰ درجه» این فیلم را اثری قصه‌گو می‌داند.

کارگردان فیلم «۳۶۰ درجه» این فیلم را اثری قصه‌گو می‌داند.

سام قریبیان کارگردان فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» که در بخش جلوه گاه شرق جشنواره بین الملل فجر حضور دارد در این باره به سوره سینما گفت: بسیار اتفاق خوبی است که فیلم من در این جشنواره حضور دارد و جدایی بخش بین‌الملل نیز یک قدم مثبت تلقی می شود و درباره چگونگی و کیفیت آن هم باید کارشناسان و صاحب نظران ، پس از برگزاری نظر بدهند و نقاط ضعف و قوت را بررسی کنند تا به نقطه قابل قبولی برسد.

وی درباره اینکه «۳۶۰ درجه» در بهمن ماه به جشنواره راه نیافت و حالا در بخش بین الملل حضور دارد گفت: در همه نقاط دنیا و در تمامی جشنواره ها یک هیات انتخاب حضور دارد که دست به گزینش آثار می زنند و من زمانی که فیلم در بهمن ماه به جشنواره راه نیافت هم عکس العمل و اعتراض خاصی نداشتم و به نظر هیات داوران احترام گذاشتم و حالا هم که در بخش بین الملل پذیرفته شده خوشحال هستم.

قریبیان در ادامه گفت : هدف اصلی تمامی عوامل موثر در تولید یک فیلم از تهیه کننده ، کارگردان و بازیگر تا دیگر عوامل فنی و پشت صحنه این است که تمام انرژی و توان خود را برای تولید یک فیلم خوب صرف کنند و به مخاطب ارائه دهند و زمانی که این اتفاق به بهترین نحو بیفتد، یک اثر راه خود را بخوبی پیدا خواهد کرد و مورد توجه مخاطبان از طیف های مختلف قرار خواهد گرفت.

این کارگردان درباره انتظارات خود از حضور فیلم در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر گفت: برای من اصل جریان این است که فیلم دیده شود و در ادامه هم منتقدان با نگاه تخصصی خود درباره فیلم نظرات خود را بنویسند و منعکس کنند تا بتوان برای تولید کارهای بعد از آنها بهره برد، ضمن اینکه در بخش دیگری هم باید گفت که بسیار دلم می خواهد همه عوامل این فیلم که حدود ۷۰ نفر بودند حاصل زحمات خود را روی پرده ببینند تا خستگی آنها بر طرف شود.

360-Daraje1

قریبیان ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است که به هر حال «۳۶۰ درجه» فیلم اول من است و بسیار دوست دارم که کارشناسان و منتقدان نظرات خود را راجع به این اثر بدهند ، چون بسیار خوشحال خواهم شد تا از نقاط ضعف کار مطلع شوم ، ضمن اینکه هیچ فیلمی را نمی توان مصون از اشکال دانست ، بخصوص که ما به عنوان فیلم اولی دست به چنین تجربه ای زده ایم که امیدوارم بازخوردهای مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فقط «۳۶۰ درجه» و «قندون جهیزیه» در جشنواره فجر در بهمن ماه حضور نداشتند گفت : سالهای پیش که مسابقه ایران و بخش بین الملل همزمان با هم در بهمن ماه برگزار می شد تعداد کمی از فیلمها در بخش بین الملل حضور داشتند ، اما حالا از میان آثاری که در بخش بین الملل هستند شش فیلم در بهمن ماه نیز پذیرفته شده بودند و استنباط من این است که ما به نوعی جهش داشتیم و بدون حضور در مسابقه سینمای ایران به بخش بین الملل راه یافته ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» در ادامه درباره جداسازی بخش بین الملل جشنواره گفت: فی نفسه اقدام مثبتی صورت گرفته است ، چون همیشه زیر سایه مسابقه سینمای ایران قرار داشت و توجه خاصی به آن نمی شد ، ضمن اینکه تداخل زمانی با جشنواره برلین هم داشت ، هر چند که در حال حاضر هم به جشنواره فیلم کن نزدیک است و می تواند زمان آن تغییر کند ، اما در مجموع اتفاق خوشایندی است .

360-Daraje2

بازیگر فیلم «خط ویژه» درباره اقدامات موثر در جهت ارتقاء بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر گفت: فکر می کنم اصل جریان به رشد و توسعه بازار فیلم جشنواره مربوط می شود و اینکه بتوانیم تولیدات خود را در حضور میهمانان بین‌المللی عرضه کنیم که این اتفاق مستلزم ایجاد تنوع ژانر در سینمای کشور است تا در آن صورت بتوانیم سلیقه های مختلف را به سوی سینمای کشور جذب کنیم و در سطح بین المللی حضوری موثر داشته باشیم.

قریبیان در پایان درباه ویژگی های فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» گفت: این فیلم یک اثر قصه گو و استاندارد است که توجه خود را به مخاطب معطوف کرده است و به لحاظ قصه مشترکاتی با فیلم های قصه گوی دهه ۶۰ دارد و در واقع با یک داستان تیپیکال می‌توان آن را متعلق به سینمای بدنه دانست و به نظرم با این ویژگی ها می تواند مخاطبان را برای تماشای خود به سالن سینما بکشاند.

امیر آقایی ، ناصر آقایی ، حبیب اسماعیلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما، حسین سلیمانی، سام قریبیان، احسان کرمی، بابک کریمی، میلاد کیمرام، علیرضا محمدی و حامد مدرس در «۳۶۰ درجه» به ایفای نقش پرداخته‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>