سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۴ در ۹:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

نظر مثبت ایوبی درباره «قندون جهیزیه»/ جشنواره‌ها در ماندگاری فیلم‌ها نقش ندارند

ali-molagholipoor

کارگردان جوان فیلم «قندون جهیزیه» از حمایت رییس سازمان سینمایی از فیلمش خبر داد.

کارگردان جوان فیلم «قندون جهیزیه» از حمایت رییس سازمان سینمایی از فیلمش خبر داد.

علی ملاقلی‌پور کارگردان فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» که در بخش هنر و تجربه جشنواره بین‌الملل فیلم فجر حضور دارد به سوره سینما گفت: حضور در بخش بین‌الملل شور و شعف خاصی برای من ندارد و در اصل باید گفت که هیچ جشنواره ای نمی‌تواند یک فیلم را به اوج برساند و یا آن را زمین بزند و همانطور که از نبودن فیلم در جشنواره ناراحت نبودم، از حضور در بخش بین الملل هم خوشحال نیستم و فقط چون تقاضا شد، فیلم را به جشنواره ارائه کردیم.

وی درادامه گفت: به نظرم این حضور دو دلیل عمده دارد، یکی اینکه آقای ایوبی یک نسخه از فیلم را دیده بود و از مفاهیم موجود در اثر و همچنین فضای گرم و قصه جذاب آن تعریف کرده بود.  دلیل دیگر هم از جایی نشات می‌گیرد که پس از حضور تک سانس «قندون جهیزیه» بعنوان میهمان در جشنواره فیلم سماء ، رسانه ها و مخاطبان از اثر استقبال کردند و مطالب خوبی هم در مورد فیلم منتشر شد که تاثیر گذار بود.

ملاقلی پور ادامه داد : به هیچ وجه حضور در جشنواره ملاک عیار و ارزش یک اثر نیست و این را می توان از آثار بزرگی که در جشنواره های مختلف حضور نداشتند و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند متوجه شد. پس یک فیلم در طول زمان و در مواجهه با مخاطب عیار خود را مشخص می‌کند و در مسیر درست قرار می‌گیرد. هر چند که جشنواره هم به عنوان یک محل عرضه و در واقع ویترینی برای این کالای فرهنگی عمل می‌کند.

ghandoon-jahizieh

این کارگردان ادامه داد: موفقیت یک فیلم مساله ای است که در طول زمان مشخص و نمایان می‌شود و ما نمی توانیم براساس آثاری که در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند درباره جریان اکران و موفقیت آثار صحبت کنیم. فیلمی مثل «استراحت مطلق» روی پرده می آید که در جشنواره نبوده، اما با استقبال مخاطبان مواجه می‌شود. آثاری که بیرون از جشنواره بودند بسیار هستند، که اگر همه آنها در چرخه اکران قرار بگیرند، می‌توانیم درباره کیفیت فیلم های اکران شده در پایان سال صحبت کنیم.

وی در ادامه درباره مفاهیم و دغدغه هایی که در فیلم خود دنبال می کند و همچنین وجوه بین الملل فیلم «قندون جهیزیه» گفت: من در فیلمسازی به دنبال زبان بین الملل نیستم و بدنبال حرف‌ها ، مفاهیم و دغدغه‌هایی هستم که در ذهن دارم. ضمن اینکه این فیلم را در جشنواره های دیگر نیز اکران می‌کنیم. علاقه دارم ببینم حرف و مفهومی که در ذهن من بوده، چقدر می تواند موثر باشد. بسیار علاقمند هستم که حرف خوب بزنم تا اینکه بدنبال زبان بین الملل باشم.

صابر ابر، نگار جواهریان، اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد و … بازیگران «قندون جهیزیه» هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>