سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

جدا شدن بخش بین‌الملل به یک بار تجربه می‌ارزد/ نظر اعتباریان درباره جشنواره فیلم فجر

hamid-etebarian

یک تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سینما برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر به صورت جداگانه را یک تجربه ارزنده توصیف کرد.

یک تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سینما برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر به صورت جداگانه را یک تجربه ارزنده توصیف کرد.

حمید اعتباریان به سوره سینما گفت: امسال اولین سالی است که بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به صورت جداگانه برگزار می‌شود و به نظر من یک بار امتحان کردن این اتفاق ضرری ندارد. خوب است تجربه کنیم و ببینیم نتیجه چطور از آب در می‌آید.

وی افزود: بیشتر از یک دهه قبل من با فیلم «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» به کارگردانی سیروس الوند در بخش بین الملل جشنواره شرکت کردم و آن زمان جایزه هم بردیم. در آن دوران هیأت انتخاب و داوری بیشتر متشکل از افراد ایرانی بود و وجوه دینی فیلم هم از دلایلی بود که باعث شد به آن توجه شود. نمی دانم الان سیاست های بخش بین المللی فجر چه تغییراتی داشته است اما امیدوارم یکی از موفق ترین دوره ها را برای این رویداد شاهد باشیم.

این تهیه کننده درباره فعالیت‌های اخیر خود توضیح داد: احتمالا امسال دو فیلم را جلوی دوربین خواهیم برد. یکی «چه کسی رییس جمهور را دزدید» نام دارد که نوشته جوانی به نام افشین محمودی است و قرار است خودش هم آن را کارگردانی کند. دیگری «سن پترزبورگ۲» است که طرح آن در حال آماده شدن است. بعد از اینکه طرح نوشته شد پیمان قاسمخانی در مورد اینکه آن را بنویسد یا نه تصمیم گیری می کند. به عبارت بهتر هنوز هیچ کدام از عوامل اصلی این فیلم به طور قطعی مشخص نیستند.

اعتباریان افزود: هشتاد درصد از «سن پترزبورگ۲» در شهرهای مختلف روسیه ساخته می شود و برای جذب سرمایه هم باید برنامه ریزی هایی داشته باشیم. احتمالا این فیلم هم در بخش خصوصی ساخته می شود. من نمی دانم چرا هیچ وقت حمایت های دولتی نصیب ما نمی شود! از دو فیلمنامه ای که اسم بردم، «سن پترزبورگ۲» برای من اهمیت بیشتری دارد چون دارای شناسنامه است و مردم در مورد آن دارای پیش زمینه ذهنی هستند.

حمید اعتباریان تهیه کنندگی فیلم های «ستاره ها» جلد ۱ و ۳  ، «شام عروسی» ، «سن پترزبورگ» و … را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>