سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۸:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

هجدهمین بازار فیلم تهران با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد

vazir-eftetah

هجدهمین بازار فیلم تهران روز دوشنبه ۷ اردیبهشت با حضور وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی افتتاح شد.

هجدهمین بازار فیلم تهران روز دوشنبه ۷ اردیبهشت با حضور وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی افتتاح شد.

سوره سینما – به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، هجدهمین بازار فیلم تهران با حضور دکتر علی جنتی، حجت اله ایوبی، علیرضا رضاداد و آرش امینی در پردیس سینمایی ملت افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

علی جنتی پس از افتتاح هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم تهران،‌ از غرفه‌های مختلف و شرکت‌های فیلمسازی از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هدایت رسانه، فیلمیران، موسسه رسانه‌های تصویری و… بازدید کرد.

vazir eftetah (1)

در این بازدید، مسئولان غرفه‌ها درباره تعداد فیلم‌های‌شان، آثار ارائه شده در سرور، کیفیت و ویژگی‌های آن توضیحاتی را به وزیر ارشاد و هیات همراه وی ارائه کردند.
جنتی در حاشیه این دیدار به اهمیت رویدادهایی با مشارکت کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ایران در روزگاری شامل افغانستان، هند، پاکستان و… بود.

شخصیت‌ها و چهره‌های مشترکی بین این کشورها وجود دارد که به نوعی به هر دو طرف متعلق است. برای مثال نمی‌توان گفت مولوی صرفا متعلق به ایران یا ترکیه است. از این رو بسیاری از شخصیت‌های ایرانی جنبه بین‌المللی و ارزش و جایگاه جهانی دارند و میراث جهانی هستند و برای همه قابل احترامند.

vazir eftetah (2)

علاوه بر دیدار از غرفه‌های مختلف فیلمسازی، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را از عقد قرارداد تولید فیلم سینمایی مشترک بین ایران و چین با نام «راه شائولین» با خبر کرد.این فیلم قرار است با تامین هزینه‌های ساخت از سوی ایران و چین توسط دو نویسنده و کارگردان از دو کشور تولید شود.

بر اساس این گزارش، در این بازدید که همزمان با افتتاح رسمی هجدهمین بازار فیلم تهران انجام شد، علاوه بر رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره بین الملی فیلم فجر، سیداحد میکائیل‌زاده مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره، علیرضا تابش رئیس بنیاد سینمایی فارابی، آرش امینی مدیر بخش بین الملل جشنواره ، مریم نقیبی مدیر بازار فیلم و اهالی رسانه حضور داشتند.

vazir eftetah (3)

همچنین امیر آقایی‌، کاظم نظری معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صداوسیما و جمعی از میهمانان ایرانی و خارجی در افتتاحیه بازار فیلم تهران حضور دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>