سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب

سینمای ایران زمانی موفق است که نمونه‌ای در دنیا نداشته باشد

alam-al-hoda

مدیر اجرایی شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» گفت: موفقیت سینمای ایران زمانی است که نمونه‌ای در دنیا نداشته باشد.

مدیر اجرایی شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» گفت: موفقیت سینمای ایران زمانی است که نمونه‌ای در دنیا نداشته باشد.

امیر حسین علم الهدی به سوره سینما گفت: سینمای ایران با رویکرد های خاص خود قابل شناسایی است اما اینکه بخواهیم سینمای ایران را با نگاه و رویکرد نگاه انسانی در دنیا مورد شناسایی قرار دهیم، قطعا نیاز به برنامه ریزی زیادی آن هم در طول زمان دارد.

وی افزود:  در حوزه رقابت در جشنواره ها و اینکه ما بتوانیم به یک گفتمان قالب در حوزه بین الملل برسیم، لازمه اش داشتن یک استراتژی حداقل ۱۰ ساله است که حتما هم به آن پایبند باشیم و نیازی به تغییر استراتژی هرساله نباشد.

مدیراجرایی و دبیرشورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» ادامه داد: اگر به این مهم دست یابیم، باید مطمئن بود همان طور که سینمای ایران در ۳۰ سال گذشته حرفی برای گفتن در دنیا داشته است، می تواند در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر مستقل از جشنواره ملی هم نگاه افراد نخبه را به خود جلب کند. تحقق این مهم کار سترگ و سختی است و اگر به این استراتژی را پایبند باشیم در یک پروسه ۱۰ ساله می توانیم به حداقلی از اهدافمان برسیم.

وی با بیان اینکه انتخاب یک رویکرد خاص برای سینمای ایران می تواند برگ برنده باشد، بیان کرد: سینمای ایران شاید بر حسب محدودیت های مضامینی و تصویری نتواند وارد بحث جدی رقابت با گروه الف سینمای جهان در حوزه جشنواره ای باشد. و همین مطلب دلیلی می شود برای اینکه رویکرد در جشنواره ما به طور خاص مشخص شود.

مدیراجرایی ودبیرشورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» با توجه به برگزاری چندین ساله بخش بین الملل گفت: چیزی که روشن است این است که سینمای ایران بر اساس عرض و طول خود در ۳۰ سال گذشته ودر حوزه جشنواره ها، حرف برای گفتن دارد اما باید بحث برنامه و استراتژی که بتواند با آن به اهداف برسد، مشخص شود. شاید در دوره های اول خیلی نتوانیم به آن اهداف دست پیدا کنیم اما با برگزاری های دوره های بعدی می توانیم به  استراتژی ای که مورد وفاق سینماگران است، دست پیدا کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>