سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«فیلسوف‌های احمق» به سعادت‌آباد رسیدند/ از نتانیاهو تا فردوسی

filsoofhaye-ahmagh

سعید چاری که از دو سال پیش پروژه سینمایی «فیلسوف های احمق» را آغاز کرده قصد دارد بدون حضور در جشنواره فیلمش را اکران کند.

سعید چاری که از دو سال پیش پروژه سینمایی «فیلسوف‌های احمق» را آغاز کرده قصد دارد بدون حضور در جشنواره فیلمش را اکران کند.

چاری به سوره سینما گفت: به تازگی فیلمبرداری در منطقه سعادت آباد انجام شد و از دو روز دیگر ضبط سکانس های مربوط به جنگ تخیلی بین ایران و آمریکا آغاز می‌شود. طبق برنامه فیلمبرداری تا آخر خرداد ماه ادامه دارد و به طور کل ۵ فیلم ضد ایرانی «۳۰۰»، «آرگو»،«گلاب»، «برائت از مسلمین» و بخش هایی از «ربوکاپ» قرار است در قالب طنز موقعیت تصویر شود. این فیلم خط داستانی دارد و اپیزودیک نیست.

وی افزود: این فیلم به طور خلاصه سیاست های امریکا و جرج بوش را بیان می کند به این صورت که بعد از حادثه ۱۱سپتامبر و حمله امریکا به عراق و افغانستان قصد دارد ایران را مورد هجمه قرار دهد اما شعار جنگ جنگ تا پیروزی ایران ترسی در دل امریکا می اندازد و آنها تصمیم می گیرند از طریق جنگ نرم و تولید فیلم هایی علیه ایران مبارزه را به شکلی دیگر آغاز کنند. یکی از ویژگی های این اثر حضور ۱۵۴ شخصیت اصلی با گریم های متفاوت است که نقطه جذب فیلم محسوب می شود.

چاری گفت: «فیلسوف‌های احمق» از همین الان حواشی زیادی به دنبال داشته و مطمئنا زمان اکران از این مساله در امان نخواهد بود اما هدف ما مخاطب و مردم است و قصد نداریم برای اکران در جشنواره فیلم فجر برنامه ای داشته باشیم. این فیلم به شدت ضد امریکایی و ضد صهیونیستی است و هدف ما از ساخت این فیلم عملی کردن همه حرف هایی است که بعد از ساخت هر فیلم ضد ایرانی مطرح می شود اما بعد از مدتی فراموش می شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ما باید قدرت ایران را در منطقه نشان بدهیم و فرهنگ ۲۵۰۰ساله را باردیگر به همه گوشزد کنیم . «فیلسوف های احمق» تا کنون شخصیت هایی همچون جورج بوش، آریل شارون، نتانیاهو، باراک اوباما، صدام حسین ، بن افلک، سام باسیل، جان استوارت، اسامه بن لادن را جلوی دوربین آورده و در ادامه قرار است فردوسی شاعر، خشایار شاه، کوروش و بسیاری دیگر از شخصیت های تاثیرگذار مملکت را توصیف کند.

این کارگردان گفت: در رابطه با توهینی که در آثار ضد ایرانی و اسلامی به ساحت مقدس پیامبر اکرم شد در این فیلم بخشی از تحریم هایی که ایشان در شعب ابی طالب دچارش بودند را نشان خواهیم داد که بی ارتباط با تحریم های فعلی ما نخواهد بود. تمام لوکیشن ها در ایران است مثلا برای تصویر حادثه ۱۱سپتامبر از مجتمع تجاری دنیای نور استفاده و بخش‌هایی از کار خیابان ها را در منطقه کردان کرج و سعادت آباد شبیه سازی کردیم. باتوجه به تصاویری که خلق شده بخشی از کار با جلوه‎های ویژه ترکیب می شود.

چاری گفت: محمود بصیری، میرطاهر مظلومی، رضا رویگری، شراره رخام ،فرشید نوابی، سیروس میمنت، امیر زریوند، رضا صفایی و… از بازیگران این فیلم هستند که بازی برخی از آنها هنوز آغاز نشده است. تدوین بر عهده من است و حسین ملکی فیلمبردار، مهرداد دادگر صدابردار و جنان صدفی گریمور در این پروژه همکاری دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>