سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۹ ق.ظ چاپ مطلب

«نهنگ عنبر» با اصلاحات اکران عمومی می‌شود/ ضرغامی سینما را دوست داشت

nahange-anbar1

یک تهیه‌کننده باسابقه سینما عملکرد عزت‌الله ضرغامی در حمایت از تولیدات سینمای ایران را ستود.

یک تهیه‌کننده باسابقه سینما عملکرد عزت‌الله ضرغامی در حمایت از تولیدات سینمای ایران را ستود.

علی سرتیپی مدیر پخش فیلمیران در رابطه با محدودیت هایی که تلوزیون برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی قائل شده به سوره سینما گفت: فیلم‌هایی که در سینمای ایران روی پرده می‌روند قطعا بدون اشکال هستند که شرایط نمایش برایشان فراهم می‌شود ولی متاسفانه تلویزیون با پخش تیزر و تبلیغ برخی از این آثار موافقت نمی‌کند. بسیاری از دست‌اندرکاران برای دیده شدن فیلمشان تبلیغات ماهواره ای را ترجیح می دهند که مورد تایید وزارت ارشاد نیست.

وی افزود: «ایران برگر» از طریق دفتر پخش خارجی فیلم به ماهواره ها رفت و فیلمیران دخالتی در این امر نداشت چون به ممنوعیت کار واقف بود، اما آنچه مسلم است شبکه‌های ماهواره در شرایطی که تلویزیون با سینماگران همکاری نمی‌کند بهترین راه برای تبلیغ یک فیلم سینمایی خواهند بود. فیلم سینمایی «قصه‌ها» فروش راضی کننده‌ای دارد و در شهرستان هم گیشه خوبی دارد، امیدوارم مشکلات با تلوزیون هم هرچه زودتر حل شود تا تیزر این فیلم پخش شود.

سرتیپی گفت: ما از مدیران تلویزیون درخواست داریم سینما را دوست داشته باشند و در این باره بهتر عمل کنند این به نفع کل جامعه است. سینما هیچ وقت کسی مثل عزت‌الله ضرغامی را فراموش نخواهد کرد. زمان مدیریت ایشان فیلم‌ها در شرایط بهتری به تلویزیون راه داشتند و تیزرهای مجانی پخش می‌شد. توجه ضرغامی و مدیرانش به فرهنگ و سینمای ایران واقعا مثال‌زدنی است. برخوردی که این روزها تلوزیون با سینما دارد کمکی به آینده این هنر نمی‌کند.

nahange-anbar2

وی گفت: سینما ضعیف است و برای روی پا ماندن مجبور است به هر دری بزند. وقتی فیلمسازها در شرایط سخت مالی اقدام به تولید می‌کنند و حمایتی نمی شوند مجبورند به شبکه‌های ماهواره رو بیاورند. قطعا هیچکس دوست ندارد فیلمش از رسانه ای پخش شود که کشورش به رسمیت نمی‌شناسد اما این آثار باید به گونه ای دیده و مردم از اکران آنها آگاه شوند. یکی از دلایل اصلی ریزش مخاطب در نوبت نوروز همین مساله بود. سال گذشته فیلم‌های «خط ویژه»،«چ» و «معراجیها» به خوبی حمایت شدند و نتیجه اش را در فروش مشاهده کردیم اما امسال متاسفانه اینچنین نبود.

وی افزود: نه تنها تلویزیون که شهرداری هم مثل گذشته از سینما حمایت نمی‌کند. دوره قبل که برزین ضرغامی در سمت معاونت فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی کشور فعالیت می‌کرد از نظر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با مشکلات کمتری مواجه بودیم ولی الان نفس سینما اهمیت ندارد و همه چیز با معیار مالی و اقتصادی سنجیده می‌شود. متاسفانه سینما در یک چرخه ناسالم گیر کرده است و روندی که مسئولان پیش گرفته‌اند دست اندر کاران سینما را مجبور کرده است برای حمایت از تولیدات خود به فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای روی بیاورند. این ماجرا در دراز مدت قطعا به نفع سینما نیست و برای حل بحران باید اساسی اقدام کرد.

سرتیپی در رابطه با فیلم هایی که فیلمیران اکران خواهد کرد گفت: فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» با انجام اصلاحات مشکل نمایشش برطرف شده و به زودی اکران می‌شود. همچنین در صددیم تا فیلم‌های «عصر یخبندان» و «دوران عاشقی» را هم در تابستان اکران کنیم. علاوه بر این فیلم های «دلم می‌خواد» و «شکاف» هم به دفتر فیلمیران سپرده شده‌اند که هنوز زمان دقیقی برای نمایش آنها مشخص نیست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>