سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آبان ۱۳۹۱ در ۱۱:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب
نصیریان:

«ناخدا خورشید» از بهترین اقتباس‌های سینمای ایران است

«ناخدا خورشید» از بهترین اقتباس‌های سینمای ایران است

بازیگر فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» با اشاره به امتیازهای این فیلم آن را اقتباسی ایرانی و موفق دانست.

بازیگر فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» با اشاره به امتیازهای این فیلم آن را اقتباسی ایرانی و موفق دانست.

سوره سینما – محمد کارت: اکران فیلم‌های خاطره انگیز سینمای ایران در ادوار مختلف اتفاق افتاده و معمولا با استقبال روبرو شده است. اما حاشیه هایی که در این زمینه وجود دارد مانع از آن شده که تجدید خاطره اهالی سینما با این آثار به یادماندنی به شکلی طبیعی اتفاق بیفتد. سینما قلهک قرار است جمعه پنجم آبان ماه ساعت ۱۷ فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی را نمایش دهد.
این فیلم که یکی از بهترین اقتباس‌های سینمای ایران است می تواند برای نسل تازه ای از مخاطبان هم جذاب باشد. به بهانه اکران ویژه این فیلم با علی نصیریان بازیگر مطرح سینما و تئاتر درباره خاطراتش از «ناخدا خورشید» صحبت کردیم.

علی ‌نصیریان درباره علاقه‌اش به‌ فیلم سینمایی «ناخداخورشید» به سوره سینما گفت: از شروع فعالیتم در سینما تجربه کار با ناصر تقوایی یکی ازاهدافم بود. تعلق خاطرم به این کارگردان و فیلمنامه جذاب کفایت می‌کرد که با تمایل بسیار این همکاری را قبول کنم.

وی افزود: «ناخداخورشید» یکی از بهترین آثار سینمای ایران در حوزه اقتباس ادبی است. تقوایی با شناخت درست و کامل از جغرافیا و زبان و لحن قصه، و همچنین فرهنگ ایرانی، این فیلم را هنرمندانه ساخت.

این بازیگر باسابقه ادامه داد: ماندگاری ‌این فیلم مدیون شناخت‌ درست تقوایی از مقوله کارگردانی‌است. ساختار خوب و شخصیت پردازی کامل از خصوصیات‌ این فیلم است که آن را از بسیاری آثار سینمایی متمایز می‌کند. این فیلم تاثیر عجیبی در روند زندگی هنری من نگذاشت اما با توجه به کامل بودن آن از هر لحاظ یکی از بهترین آثار پرونده کاری من است و آن را خیلی دوست دارم.

نصیریان درباره اکران این فیلم پس از سال‌ها در پردیس قلهک گفت: برای من خیلی جذاب و جالب است که بدانم مخاطبان جوان با تماشای این فیلم پس از سال‌ها بر پرده سینما چه احساسی خواهند داشت. نسل امروز ما با سینمای آن زمان ارتباط خوبی برقرار می‌کند. به علت اجرای تئاتر در روز جمعه متاسفانه نمی‌توانم در جلسه نقد و بررسی فیلم شرکت کنم.

علی نصیریان بازیگر فیلم‌های سینمایی «شکارچی شنبه»، «بوی پیرهن یوسف»، «کمال الملک»، «دیوانه ای از قفس پرید» و … این روزها در نمایش «مهمان ناخوانده» به کارگردانی فرهاد آئیش روی صحنه تئاتر است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>