سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب

جعفری جوزانی داور جشنواره‌ای آسیایی شد

puriaye.vali.jafari.jozani

کارگردان «ایران برگر» داور جشنواره بین‌المللی فیلم سارک سریلانکا شد.

کارگردان «ایران برگر» داور جشنواره بین‌المللی فیلم سارک سریلانکا شد.

سوره سینما- مسعود جعفری جوزانی کارگردان فیلم سینمایی «ایران برگر» در حالی به عنوان داور بخش اصلی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سارک» سریلانکا انتخاب شد که اکران این فیلم همچنان در سینماها ادامه دارد.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده به نمایندگی از سینمای ایران در کنار داورانی از کشورهای منطقه، آثار بخش اصلی رقابتی فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سارک» SAARC در سریلانکا را داوری و تندیس و جوایز این جشنواره را به برندگان اهدا خواهند کرد.

این کارگردان سینمایی ایران، در حالی امشب تهران را به مقصد سریلانکا ترک خواهد کرد که فیلم سینمایی «ایران برگر» آخرین ساخته وی، هم اکنون در سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده است و هفته گذشته، فروش آن از رقم پنج میلیارد تومان گذشت و کماکان پیشتاز اکران است و تاکنون عنوان پرفروشترین فیلم سال ۹۴ را به خود اختصاص داده است و اکران آن همچنان در سینماهای کشور ادامه دارد.

افتتاحیه جشنواره فیلم «سارک»، با حضور وزیر فرهنگ و هنر سریلانکا، بخش فرهنگی ایران در کلمبو، اعضای هیئت داوران و سینماگران حاضر در جشنواره، داوران سفرای کشورهای مختلف، مقامات، دیپلمات‌ها و سایر شخصیت‌های هنری و فرهنگی، روز ۵ خرداد ماه (۲۶ می ۲۰۱۵) در سالن «بنیاد فیلم» شهر کلمبو برگزار خواهد شد.

پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سارک» با نمایش آثار بلند سینمایی، مستند و فیلم کوتاه از کارگردانان کشورهای عضو اتحادیه همکاری جنوب آسیا از جمله؛ هند، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش، بوتان و مالدیو در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی و برپایی نشست‌های تخصصی سینما و کارگاه‌های آموزشی و … در روزهای ۵ تا ۱۰ خردادماه جاری (۲۶ تا ۳۱ می ۲۰۱۵) در سالن «بنیاد فیلم» در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا برگزار می‌شود.

این جشنواره در طول چهار سال گذشته برای ارائه بهترین فیلم‌های منطقه «سارک»، شتاب بیشتری گرفته و نسبت به دیگر جشنواره‌های این منطقه در معرفی فرهنگ و هنر و بخصوص سینما متفاوت بوده و برای همه کشورهای عضو سارک فرصتی را فراهم کرده است که از این طریق، آثار خود را در معرض دید علاقمندان به سینما قرار دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «سارک» با هدف آماده‌سازی بستری برای تبادل ایده‌ها و نقاط مشترک دیدگاه‌های کارگردانان، بازیگران، تهیه‌کنندگان و دیگر عوامل سینمای منطقه «سارک» تأسیس شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>