سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب
با شعار «عبور با غرور»/

حیدری فاروقی مستند «خلیج فارس» را کارگردانی می‌کند

heidari-farooghi

رامین حیدری فاروقی از مراحل ساخت پل خلیج فارس مستند می‌سازد.

رامین حیدری فاروقی از مراحل ساخت پل خلیج فارس مستند می‌سازد.

حیدری فاروقی درباره ساخت مستند خلیج فارس به سوره سینما گفت: قرار است پلی به طول چهار کیلومتر ساخته شود که بندرعباس را به قشم وصل کند. این پل هم برای حرکت ماشین است و هم قطار. این پروژه عظیم راه‌سازی باعث بهره‌وری بیشتر در حوزه اقتصادی خواهد شد و امکان سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران در این مناطق فراهم خواهد کرد.

وی افزود: تا به حال سازه‌ای با این ابعاد ساخته نشده بنابراین من و گروهم مسئولیت مستند کردن این فعالیت اقتصادی را به عهده داریم و مراحل ساخت این پروژه اقتصادی را ثبت و ضبط خواهیم کرد. در حال حاضر مشغول بازبینی از مناطق و امکان سنجی محیط و برنامه ریزی برای پوشش این پروژه و شناخت عواملی که ما را در این مستند یاری می‌کنند هستیم. چندین بار به منطقه رفته‎‌ایم و عکاسی کرده‌ایم.

حیدری فاروقی ادامه داد: بحث تخصیص بودجه برای ساخت این مستند هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. این مستند چندین ماه طول می‌کشد. عنوان این مستند در حال حاضر پروژه مستند خلیج فارس است. ما شعاری با عنوان «عبور با غرور» طراحی کرده‌ایم که پیشنهاد داده‌ایم برای این طرح اقتصادی استفاده شود و برای بخشی از مستند خودمان هم از آن استفاده خواهیم کرد.

رامین حیدری فاروقی ساخت مستندهای «اینجا آفریقاست»، «خشت، بهشت» و…. را در کارنامه دارد.