سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب
اکران نوروزی و حاشیه‌هایش/

صباغ‌زاده: فضیلت نیست همه فیلم‌های جذاب نوروز اکران شوند

mehdi-sabagh-zadeh

یکی از اعضای هیئت انتخاب سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران همه فیلم‌های پرفروش در نوروز را به ضرر گیشه سینما در سال ۹۲ دانست.

یکی از اعضای هیئت انتخاب سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران همه فیلم‌های پرفروش در نوروز را به ضرر گیشه سینما در سال ۹۲ دانست.

مهدی‌ صباغ‌زاده که یکی از اعضای هیئت انتخاب سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بود درباره کیفیت آثار انتخابی و برآیند آنها در سال ۹۲ به سوره سینما گفت: در مجموع آثاری که برای حضور در جشنواره امسال انتخاب شدند اغلب حاصل کار نسل جوان بودند که نگاه تازه به سینما داشتند.

کارگردان فیلم سینمایی «خاک و آتش» ادامه داد: نمی‌توان آثار جشنواره فجر سی و یکم را ویترین کلی تولیدات سال ۹۱ سینما دانست چرا که تعداد زیادی از آثار نتوانستند در این رقابت حضور داشته باشند. بعضی از آنها ساختاری قابل قبول داشتند، اما به لحاظ مضمونی نمی‌توانستند در جشنواره باشند. آثار دیگری هم در سال ۹۱ تولید شده‌اند که نگاه تجاری داشتند و مبنای آنها حضور در جشنواره نبوده است.

کارگردان فیلم‌سینمایی «بانوی کوچک» افزود: در بین فیلم‌هایی که برای حضور در جشنواره انتخاب شدند، تصور می‌کردم «تنهای تنهای تنها» و «حوض نقاشی» و چند فیلم دیگر با مخاطب ارتباط خوبی برقرار نکنند اما در نهایت دیدیم که مورد توجه تماشاگران قرار گرفتند. در بحث داوری تقریبا ۹۰درصد آرا به انتخاب های من شبیه بود و به نظرم داوری منصفانه یود.

کارگردان فیلم سینمایی«مارال» ادامه داد: اکران‌ سال ۹۲ سینماها باید با مدیریت هوشمندانه‌ای برنامه‌ریزی شود. برای اکران نوروزی نباید یکباره همه فیلم‌هایی که توانایی فروش خوب را دارند با هم اکران شوند با این روش، در طول سال سالن های سینما دچار مشکل خواهند شد.

مهدی صباغ زاده گفت: اکران چند فیلم جذاب به طور همزمان در نهایت به ضرر فیلم‌ها تمام می‌شود. هیچ فضیلتی نیست که آثار پرفروش باهم در نوروز اکران شوند تا چرخ سینما در این ایام بچرخد و در طول سال این چرخ پنچر شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>