سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

فارابی یک فیلمنامه دیگر را رد کرد/ «خواهر دیگر» فیلم جدید صباغ‌زاده

sabagh-zadeh

بنیاد سینمایی فارابی فیلمنامه‌ای که قبلا تایید کرده بود را به دلیل ضعف در ترسیم سیمای خانواده رد کرد.

بنیاد سینمایی فارابی فیلمنامه‌ای که قبلا تایید کرده بود را به دلیل ضعف در ترسیم سیمای خانواده رد کرد.

مهدی صباغ‌زاده به سوره سینما گفت: دو سال پیش فیلمنامه «دیو باید بمیرد» نوشته کاوه صباغ زاده به فارابی رفت و بعد از جلسات متعدد مورد تایید شورای هفت نفره فارابی قرار گرفت اما حالا شورای دیگری روی کار آمده و می گوید فیلمنامه شما فاقد استحکام بنیاد خانواده است و پیام مثبت ندارد. وقتی قصه بر سر مرد خائن و خشنی است که حتی به زن و خانواده خودش رحم نمی کند و به طور کل زمان قصه به پیش از انقلاب بر می‌گردد و به نوعی واقعیت برخی اقشار جامعه است چرا باید یکباره از تایید یک عده که با سلیقه‌شان رای می‌دهند خارج شود؟

وی افزود: این روزها مسئولان دغدغه حمایت از فیلم های تجربی دارند. در صورتی که این همه هزینه برای فیلم های تجربی وقتی بازگشت سرمایه ندارد سینما را نابود می‌کند. ما هم عده‌ای جوان بودیم که با فیلمسازی آزاد کارمان را شروع کردیم. من کیانوش عیاری، کمال تبریزی … به همین منوال فیلمسازی را شروع کردیم و بعد به سینمای حرفه ای پیوستیم. امروز از فیلمساز جوان پول می‌گیرند تا فیلم خودش را بسازد. در آخر هم با نتیجه غلط و شکست اقتصادی هم جوانان را بی انگیزه می‌کنند، هم به صنعت سینما آسیب می‌زنند.

صباغ‌زاده درباره تازه ترین فعالیت هایش گفت: فیلمنامه ای با نام موقت «خواهر دیگر» در دست دارم و بعد از تعطیلات برای پروانه ساخت اقدام خواهم کرد. این فیلمنامه اجتماعی در تهران با حضور ۵ کاراکتر اصلی جلوی دوربین می رود و درباره زندگی دو خواهر است. قطعا فیلم از طریق بخش خصوصی تامین سرمایه می کند. از طرفی می گویند دولت پول ندارد از طرفی دیگر بودجه های عجیب و غریبی به بعضی فیلم ها تعلق می‌گیرد که در جذب مخاطب هیچ موفقیتی ندارند. متاسفانه گوش های ناشنوای مسئولان درد دل سینماگران را نمی‌شنود.

وی افزود: دفتر نیمروزفیلم این روزها فیلم سینمایی «عشق و جنون» را بر پرده اکران دارد و در سینماهایی چون کوروش و زندگی و آزادی خوب می فروشد. امروز ما احتیاج به چنین سالن‌هایی داریم و دیگر سینماهای تک سالنه جواب نمی هد. امیدوارم مسئولین فکری به حال سینما کنند تا بهره بیشتری از فیلمها و سالن ها نصیب مخاطب و سینماگران شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>