سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۱:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

«کربلا، جغرافیای یک تاریخ» فیلم معیار جشنواره ربیع‌الشهادت/ نظر طباطبایی‌نژاد درباره این مستند

tabatabaei-nezhad

سید مهدی طباطبایی‌نژاد گفت: میهمانان جشنواره ربیع الشهادت تحت تاثیر فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» قرار گرفتند.

سید مهدی طباطبایی‌نژاد گفت: میهمانان جشنواره ربیع الشهادت تحت تاثیر فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» قرار گرفتند.

طباطبایی‌نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که در جمع شرکت کنندگان در جشنواره ربیع‌الشهادت عراق حضور داشته در این باره به سوره سینما گفت: «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» فیلمی بسیار عاطفی و تاثیرگذار است. من هم وقتی در جمع میهمانانی که از ۴۸ کشور دنیا گرد هم آمده بودند فیلم را دیدم کاملا مشهود بود که همه از فیلم تاثیر گرفتند و توانستند ارتباط خوبی با این اثر برقرار کنند. همه حاضران با نظری مثبت از آن یاد می‌کردند و کاملا تحت تاثیر این مستند قرار گرفته بودند.

وی افزود: در جلسه هیات داوری هم که جلسه ویژه ای با معاون تولیت حرم حضرت عباس (ع) جناب آقای شیخ عمار برگزار شد، داوران برجسته و شاخصی از کشورهای عراق و مصر و … حضور داشتند و جالب اینکه وقتی می خواستند از یک فیلم الگو مثال بزنند بارها «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» را به زبان می آوردند و از آن به عنوان فیلم متر و معیار برای یک کار آیینی و مذهبی یاد می کردند. انصافا فیلم حضور موفق و تاثیر گذاری در جشنواره داشت و طیف های مختلفی چون فیلمسازان، پژوهشگران و افراد فرهیخته حوزه‌های دیگر مخاطب این اثر بودند.

karbala3

طباطبایی‌نژاد گفت: این مستند مورد توجه چهره‌های شاخص شیعی، روسای جمعیت‌های شیعه در کشورهای مختلف قرار گرفت و آنها هم کار را متفاوت و تاثیرگذار دیدند. این اثر در جمع فرهیختگان جشنواره بیشتر از ایران مورد استقبال قرار گرفت و در کشور خودمان آنقدر که شایسته بود مورد توجه واقع نشد. اگرچه «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» در این جشنواره نمایش داشت ولی به خاطر حضور میهمانانی درجه یک و برجسته از ۴۸ کشور جهان، فیلم و امتیازهایش آنطور که لایق بود، دیده شد.

«کربلا، جغرافیای یک تاریخ» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی داریوش یاری محصول حوزه هنری است. این فیلم به تازگی جایزه بهترین فیلم جشنواره ربیع الشهادت عراق را دریافته کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>