سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ خرداد ۱۳۹۴ در ۸:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب

بازگشت «یک شهروند کاملا معمولی» از پراگ/ علاقه یک فیلمبردار به سینمای مستقل

amin-jafari

تصحیح رنگ فیلم سینمایی «یک شهروند کاملا معمولی»به کارگردانی مجید برزگر در کشور چک به پایان رسید.

تصحیح رنگ فیلم سینمایی «یک شهروند کاملا معمولی»به کارگردانی مجید برزگر در کشور چک به پایان رسید.

امین جعفری فیلمبردار درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به سوره سینما گفت: اخیرا فیلمبرداری «یک شهروند کاملا معمولی» را به عهده داشتم و شرایطی پیش آمد بتوانیم در تولید این فیلم با کشور چک مشارکن داشته باشیم. به همین خاطر تصحیح رنگ در پراگ به سرانجام رسید. این برای اولین بار است که یک فیلم مستقل توانست در شرایطی بهتر مراحل فنی را بگذراند و از این نظر تجربه خاصی و خوبی بود.

وی افزود: فیلم سینمایی «جانسودا» را هم به کارگردانی فرامرز وکیلی در نوبت اکران دارم قرار است این اثر در گروه «هنر و تجربه» روی پرده برود. ولی قبل از آن امکان حضور در چند فستیوال خارجی فراهم آمده که و بعد از آن نمایش خواهد داشت. علاوه بر این از چند فیلمساز اول پیشنهاد فیلمنامه دارم اما هنوز به قطعیت نرسیده است. به هر حال غیر از فیلمبردار عوامل دیگری چوم فیلمبردار هم می‌توانند به عنوان مستقل در سینما قعالیت کنند.

جعفری گفت: بخشی از این مساله به رابطه افراد برمی‌گردد و بخشی دیگر به علاقه شخصی. اغلب فیلم هایی که من در آنها مشارکت دارم نماینده‌ای از سینمای مستقل هستند من هم به خاطر ارتباطی که با این طیف دارم به سمت سینمای مسنقل کشیده شدم البته از پیشنهادهای دیگر هم همیشه استقبال می‌کنم، اما علاوه بر فیلمساز به فیلمنامه و شکل روایت این نوع سینما علاقمندم . امیدوارم سینمای مستقل بعد از این شاهد رشد و شرایط بهتری باشد.

امین جعفری فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «برف»، «قاعده تصادف»، «پرویز» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>