سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

یادآوری کلام امام خمینی (ره)/ نمایش سبک زندگی باید دغدغه هنرمند باشد

ensieh-shahhoseini

انسیه شاه‌حسینی معتقد است باور درونی فیلمساز به ساخت اثری قابل قبول درباره سبک زندگی می‌انجامد.

انسیه شاه‌حسینی معتقد است باور درونی فیلمساز به ساخت اثری قابل قبول درباره سبک زندگی می‌انجامد.

شاه‌حسینی درباره رعایت اصول سبک زندگی به شیوه ایرانی و اسلامی در آثار سینمایی و تلویزیونی به سوره سینما گفت: هرکس کار هنری می کند از آهنگساز تا نویسنده و نقاش اگر اثرش شبیه خودش و اعتقادش نباشد ارتباط درستی هم با مخاطب برقرار نمی‌کند. مساله توجه به سبک زندگی باید دغدغه باشد تا در اثر هنری هم نمود عینی پیدا کند. اگر کاری به جبر  شکل بگیرد پیام اصلی منتقل نخواهد شد. در کار هنری برای پرداختن به مسایل ریشه‌ای و اساسی باید انگیزه داشته باشیم.

وی افزود: گاهی خودمان به کارمان باور نداریم و گاهی در زندگی آرزوی رسیدن به چیزی را داریم و همان موضوع را در فیلم مطرح می‌کنیم. خیلی‌ها آدم پریشانی هستند، اما در فیلم‌های‌شان کاراکترها روحیه آرام دارند. درباره سبک زندگی هم همینطور است، هنرمند اگر آرزوی دیگری در سر داشته باشد، اما به خاطر اجبار یا سفارشی بودن بخواهد یکسری موضوعات را در فیلمش بگنجاند اثر آنطور که باید به دل نمی‌نشیند.

شاه‌حسینی گفت: حضرت امام خمینی (ره) که این روزها بسیار به یادشان هستم فرمودند: اصل، باور انسان‌هاست. رزمنده ای که با دست خالی به جنگ می‌رود و پیشانی بند یا زهرا به سر می بندد اعتقادش از حرکات و رفتارش معلوم است، اما بعضی موارد چون اعتقادی پشتش نیست، هزار بار از سوی افراد تکرار می‌شود و کم کم به شعار می‌رسد. به همین خاطر تصمیم‌گیری درباره برخی مسایل دشوار است و دائم در صدد کم و زیاد کردنش هستند.

این کارگردان گفت: حرکت های فرهنگی باید با طراحی مهندسی جریان بسازد. همانطور که ما حوزه هایی مثل مسایل علمی و دانش بنیان احساس نیاز و ضرورت کردیم و یک جریان علمی راه انداختیم. زمانی که هنرمند اسیر خودش باشد نمی‌تواند به جامعه توجه کند. فاجعه زمانی رخ می دهد که آدم‌ها به خاطر خودشان حتی مانع پیشرفت دیگران می‌شوند و کم کم جامعه، منطقه، دنیا و حتی انسانیت را به خطر می‌اندازند. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا به اعتلای فرهنگ غنی خودمان کمک کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>