سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

نظر ژوله درباره شوخی‌پذیری ایرانی‌ها/ تغییرها در «در حاشیه ۲»

mehdi-zhoole

مهدی ژوله معتقد است فرهنگ پذیرش نقد و شوخی در جامعه ایرانی باید گسترش یابد.

مهدی ژوله معتقد است فرهنگ پذیرش نقد و شوخی در جامعه ایرانی باید گسترش یابد.

ژوله به سوره سینما گفت: این روزها در حال نگارش فیلمنامه سریال «درحاشیه» هستم اما هنوز نمی‌دانم سرانجام متن به کجا می‌رسد. به تازگی چند قسمت نوشتم و به عنوان طرح اولیه در اختیار سازمان صدا و سینما قرار دادم تا دوستان و مسئولان بخوانند و اگر صلاح باشد ادامه کار جدی‌تر دنبال شود و بتوانیم به مرحله تولید برسیم. در سری دوم این مجموعه وجه داستان پردازی پررنگ‌تر است و قصه بدون هیچ انتقادی بین کاراکترها روایت می‌شود.

وی افزود: در سری دوم به طور کل از فضای بیمارستان خارج شدیم به همین خاطر کار در لوکیشن دیگری تصویربرداری می شود یعنی اتفاقات از بیمارستان و فضای بهداشت و درمان عبور می کند و شخصیت ها دیگر روپوش سفید برتن ندارند. ابتدای کار از ادامه زندانی شدن قسمت آخر دنبال می‌شود و به فضای خانواده و بین آدم‌ها می‌پردازد. کمدی در فضای خانوادگی یک روش معمول در همه دنیاست و ما ترجیح می‌دادیم از آن فرار کنیم.

ژوله ادامه داد: البته در محیطی که ما فعالیت می کنیم همین هم کار آسانی نیست. محدودیت موجود در شوخی سازی باعث می‌شود بار شوخی و خنداندن کمتر شود. ما هربار که با مدیران و مسئولان سازمان صدا و سیما جلسه داریم سعی می کنیم تا جایی که ممکن است این فضارا بازتر کنیم . من از از زمانی که با «کمربندها را ببندیم» کارم را شروع کردم تا الان  همیشه با حواشی بسیار مواجه شدم و هربار سعی کردم به سلامت و آبرومند ز این فضای پراضطراب بیرون بیایم.

وی افزود: خوشبختانه در زمان پخش مردم ، رسانه‌ها و حتی سازمان صدا و سیما هم از این مجموعه حمایت کردند، اما بازهم یک سریال ۹۰ قسمتی بیشتر از ۲۶ قسمت نتوانست ادامه پیدا کند. امیدوارم با تغییر مدیران یک بازنگری در روند کار و خطوط قرمزها صورت گیرد و فرهنگ شوخی پذیری هم بین مردم و گروه های مختلف بیشتر شود. یاد بگیریم بتوانیم به نقدها بخندیم و در جهت اصلاح آن جلو برویم نه اینکه جلویش را بگیریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>