سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۲:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

احتمال اکران «قندون جهزیه» در نوبت دوم فطر/ خلاصه داستان یک خطی جذاب نیست

ghandoon-jahizieh

احتمال اکران عمومی فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور در نوبت دوم عید فطر وجود دارد.

احتمال اکران عمومی فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور در نوبت دوم عید فطر وجود دارد.

سعید سعدی که بعد از «قندون جهیزیه» تهیه فیلم دیگری از کارگردان فیلم اولی را به عهده گرفته، در این باره به سوره سینما گفت: با سهیل بیرقی در حدود ۱۰ کار سینمایی همکاری داشتم و به عنوان دستیار کارگردان او را به خوبی می‌شناسم. بیرقی جوان علاقمند به کار و با انگیزه است. ضمن اینکه با نگاهش به سینما آشنا هستم و با پیشینه قبلی تهیه فیلم سینمایی «من» را به عهده گرفتم.

وی در رابطه با خلاصه داستانی که برای این فیلم سینمایی منتشر شده است گفت: من در جریان جزییات نیستم ولی قطعا «مارو نرقصون آذر!» چیزی بود که در نتیجه جمع بندی مشخص شد. از نظر مفهوم هم همان اصطلاحی است که میان مردم کاربرد فراوانی دارد. آذر کاراکتری ریاکار است و همه را به بازی می گیرد و با پیگیری پلیس هم به مجازات خود می رسد اما اگر قرار باشد داستان اینگونه توصیف شود دیگر برای مخاطب جذاب نیست. مخاطب خلاصه داستان یک خطی را دوست ندارد بلکه باید با نوعی بیان خاص او را کنجکاو کرد تا سعی کند در مفهوم به جست و جوی فیلم در ذهنش بپردازد.

این تهیه کننده که با«قندون جهیزیه » در جشنواره بین الملل فیلم فجر حضور داشت گفت: در حال بستن قرارداد برای اکران هستیم اگرچه هنوز قطعی نشده اما در صددیم برای نوبت دوم اکران عید فطر فیلم را نمایش دهیم.

سهیل بیرقی که اولین تجربه مستقل کارگردانی‌ اش را مقابل دوربین برده است، تاکنون مدیر برنامه‌‌ریزی و دستیار کارگردان فیلم‌سازانی چون عبدالرضا کاهانی، واروژ کریم مسیحی، حسن فتحی، بهرام توکلی و… بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>