سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

«عصر یخبندان» به پردیس کیان نرسید/ سینماهای پایین شهر ماه رمضان رونق ندارند

pardis-kian

مدیر پردیس کیان پیش‌بینی کرد اکران ماه رمضان در این سینما رونق نداشته باشد.

مدیر پردیس کیان پیش‌بینی کرد اکران ماه رمضان در این سینما رونق نداشته باشد.

مجید فولادوند مدیر پردیس سینمایی کیان در رابطه با پیش‌بینی خود از فروش فیلم‌ها در ماه رمضان به سوره سینما گفت: متاسفانه تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که در سینماهای پایین شهر در ماه مبارک رمضان استقبالی از فیلم‌ها نشده است و امسال هم بعید می دانم که این اتفاق بیفتد. شاید در چند سینمای بالای شهر مردم برای دیدن فیلم در ماه رمضان به سینما بروند.

وی ادامه داد: پردیس کیان سال گذشته در ماه رمضان تجربه بسیار تلخی از اکران و فروش فیلم ها داشته و اوضاع کسادی را تجربه کرده است. باید بگویم که امسال من برای این سینما تنها یک سانس در نظر گرفته ام زیرا مطمئن هستم که مردم برای دیدن فیلم  بعد از افطار به سینما نخواهند آمد.

فولادوند در رابطه با دلیل استقبال نکردن مردم از حضور در سینما در ماه مبارک رمضان افزود: مهمترین دلیل این مسئله ساعت افطار است که بسیار دیر وقت است. مردم به خصوص در پایین شهر دیگر بعد از افطار حوصله بیرون رفتن ندارند. آنها ترجیح می دهند به جای رفتن به سینما در منزل خود به تماشای سریال‌هایی بنشینند که از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود.

مدیر پردیس کیان ادامه داد: سال گذشته اداره اماکن و نیروی انتظامی با سانس بعد از افطار برای ما موافقت نکردند و همانطور که گفتم فروش بسیار بدی در ماه رمضان داشتیم. به طوری که من در ماه مبارک رمضان تنها از یک سوم کارمندانم استفاده کرده و به بقیه مرخصی دادم، پیش‌بینی من این است که امسال هم وضعیت بهتری از سال گذشته نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون تکلیف هیچ کدام از فیلم هایی که قرار است ماه مبارک رمضان در این سینما به نمایش دربیاید مشخص نشده، افزود: گفته شده است که فیلم‌های «گینس» و «پاداش» قرار است که از اول ماه مبارک رمضان در این سینما اکران شود اما هنوز هیچ چیز مشخص نشده است. دوستان گفته اند به دلیل فروش کم پردیس کیان فیلم «عصر یخبندان» در این سینما اکران نخواهد شد. مسئول پخش اصلا قرارداد ما را به وزارت ارشاد هم نبرده است. در چنین شرایطی من چگونه می‌توانم به گیشه امیدوار باشم؟ هر سینمایی که بخواهد خوب فروش کند باید فیلم های خوب در آن به نمایش دربیاید، وقتی من فیلم خوب نداشته باشم چگونه می‌توانم مخاطب جذب کنم؟

فولادوند در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید تخفیف های درنظر گرفته شده در ماه رمضان برای مخاطبان در فروش فیلم‌ها موثر است، عنوان کرد: من اصلا با ارزان شدن بلیت سینما موافق نیستم، اینکه سینما را رایگان یا نیم بها در اختیار مردم قرار بدهیم سینما را بی ارزش می‌کند. نباید مخاطبان را به این وضعیت عادت بدهیم، در کشورهای دیگر برای سینما ارزش قائل هستند، این گونه تمهیدات سینما را به ورطه نابودی می‌کشاند.

وی در همین رابطه افزود: اینکه در روزهایی سینما را نیم بها می‌کنند کمکی به فروش فیلم ها نمی‌کند. عده ای که می‌خواهند در طول هفته به سینما بروند محدود به روزهایی می‌شوند که سینما نیم‌بها است و در باقی روزها سینما خالی از جمعیت است. از طرف دیگر برخی از مردم ترجیح می‌دهند به سینما نروند و به جای آن فیلم‌ها را با ۲۰۰۰ تومان از شبکه نمایش خانگی خریده و با خانواده خود تماشا کنند.  شبکه نمایش خانگی نباید فیلم ها را آنقدر ارزان در اختیار مردم قرار بدهد.

مدیر پردیس کیان در مورد وضعیت اکران در سه ماه نخست سال ۹۴ در این پردیس گفت: وضعیت گیشه در اکران اول نوروز خوب بود، اما اکران دوم بهار تعریفی نداشت. فروش فیلم‌ها داشت خوب می شد که به دوره امتحانات رسیدیم و آمار افت کرد و بعد از آن هم که ماه رمضان است. همانطور که اشاره کردم فکر نمی‌کنم گیشه چشمگیری در این ماه داشته باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>