سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب
سماواتی:

با پخش شتابزده دیجیتال به کیفیت جشنواره فجر ضربه نزنیم

با پخش شتابزده دیجیتال به کیفیت جشنواره فجر ضربه نزنیم

تهیه کننده فیلم سینمایی «سلام ،خداحافظ» به کارگردانی پرویز شهبازی از نمایش آثار به شکل دیجیتالی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سلام ،خداحافظ» به کارگردانی پرویز شهبازی از نمایش آثار به شکل دیجیتالی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

امیر سماواتی تهیه کننده فیلم سینمایی «سلام ، خداحافظ» به کارگردانی پرویز شهبازی درباره وضعیت کنونی این فیلم و احتمال زمان اولین نمایشش به سوره سینما گفت: این فیلم در مرحله فنی و صداگذاری قرار دارد. طبق برنامه ریزی انجام شده تا یک ماه آینده آماده نمایش خواهد شد.

وی درباره احتمال اولین نمایش این فیلم در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: از آنجا که اعلام شده آثار را باید به شکل دیجیتال به دبیرخانه ارائه دهیم و پخش فیلم‌ها نیز به صورت ویدئویی باشد. باید گفت جشنواره فجر ویدئویی شده و جایی برای آثار ۳۵میلیمتری نیست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی « نفس عمیق» ادامه داد: اینکه در جشنواره فجر به یکباره سعی کنند سیستم پخش دیجیتالی شود و این آزمایش را روی فیلم‌های ما انجام دهند. با این وجود نفس سینمای ۳۵میلیمتری چه می‌شود و ما که هم اکنون در این شرایط سخت اقتصادی سینما اثری را با این فرمت تولید کرده‌ایم نباید کیفیت پخش آن دستخوش آزمایشات شتابزده شود.

این تهیه کننده افزود: اگر این کار به لحاظ اقتصادی به نفع جشنواره فیلم فجر باشد که هزینه کپی نگاتیو فیلم‌های شرکت کننده کمتر شود هم باید بگویم که جشنواره فیلم فجر همواره با فروش بلیت‌های فیلم‌های ما در آمد مناسبی کسب می‌کند به طوری که تجربه ثابت کرده در زمان پیش فروش بلیت ها تمام می‌شود.

وی دامه داد: اینکه سیستم ساخت و پخش سینمای ایران مانند بسیاری از کشورها دیجیتالی شود مستلزم یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده است و به اعتقاد من وقت آزمایشش در جشنواره فیلم فجر امسال نیست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>