سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

«فرار از قلعه رودخان» مهرماه اکران می‌شود/ سینمای کودک حمایت ویژه می‌خواهد

ramezani

کارگردان فیلم «همبازی» تاکید کرد: بدون حمایت متولیان دولتی، چرخه سینمای کودک به حرکت نمی‌افتد.

کارگردان فیلم «همبازی» تاکید کرد: بدون حمایت متولیان دولتی، چرخه سینمای کودک به حرکت نمی‌افتد.

غلامرضا رمضانی، در مورد مشکلات سینمای کودک و نوجوان به سوره سینما گفت: سرلوحه تمام مشکلات و مسائل این است که در جامعه فعلی، ما هنوز به ارزش و اهمیت سینمای کودک پی نبرده ایم. منظورم از ما مسئولین، متولیان و سیاست گذاران فرهنگی است و آنها نمی دانند که سینمای کودک و نوجوان جزیی از نیاز امروز زندگی است.

وی ادامه داد: وقتی مدیریت و نگاه مسئولان اینگونه باشد مابقی مسائل نمی‌تواند مهم باشد زیرا همه چیز از راس یک هرم آغاز می شود. وقتی به سینمای کودک بهاد داده بشود، آن زمان است که می توانیم با تدابیر مختلف راهکارهایی برای درست عمل کردن در حوزه سینمای کودک و نوجوان بدهیم.

رمضانی با اشاره به اینکه سینمای ایران یک دوره درخشان از حضور فیلم های کودک و نوجوان در سینما و تلویزیون داشته است، تصریح کرد: در یک دوره بهترین برنامه های تلویزیون فیلم ها و برنامه های کودک و نوجوان بود اما در حال حاضر گروه کودک و نوجوان بی ارزش شده است. سینمای کودک هم چنین وضعیتی دارد و به آن بها داده نمی‌شود. همه این مشکلات به دلیل نبود حمایت است، بدون حمایت متولیان قطعا چرخه سینمای کودک به حرکت نمی‌افتد و یا اگر بیفتد زمان بر بوده و ممکن است سال‌های سال طول بکشد.

این کارگردان سینمای کودک و نوجوان افزود: تهیه کنندگان خصوصی به دلیل مشکل اکران کمتر رغبت نشان می دهد که در سینمای کودک و نوجوان حضور پیدا کند. تبلیغات کم، کم اهمیت نشاند دادن سینمای کودک، بی توجهی به فیلم هایی که ساخته شده و الان در حال گرد و خاک خوردن است از مهمترین مشکلات سینمای کودک و نوجوان است. همانطور که گفتم همه این مشکلات به راس هرم یعنی مدیریت و حمایت مدیران باز می‌گردد.

رمضانی عنوان کرد: البته از دور در جریان هستم که یک سری از دوستان فعال در سینمای کودک و نوجوان در شورای راهبردی سازمان سینمایی در تلاش هستند شیوه و شکل جدیدی از حرکت را برای سینمای کودک و نوجوان ابداع کنند. امیدوارم خروجی خوبی هم داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین پیشنهاد شما برای تدوین این شیوه نامه چیست، گفت: به عقیده من باید فرصتی فراهم شود و برای آن برنامه ریزی شود تا مخاطبان دوباره سینمای کودک را بخواهند، بشناسند و آن را بپذیرند. همچنین باید سوبسید ویژه ای برای دیده شدن سینمای کودک و نوجوان در نظر بگیرند. من به عنوان یک کارگردان وقتی ببینم که فیلم کودک و نوجوان بار دیگر جایگاه خودش را پیدا کرده است قطعا برای تولید فیلم های بیشتر و بهتر انگیزه پیدا می کنم.

کارگردان فیلم «سبزه کوچک» ادامه داد: مسئله فیلمنامه نویس، کارگردان و دیگر حوزه های کاری تخصصی سینمای کودک و نوجوان جز مسائل ثانویه ای هستند که بعد از متولیان و سیاست‌گذاران اهمیت دارند. اگر در همه این حوزه ها بهترین متخصصان هم حضور داشته باشند اما حمایت نشوند هیچ فایده ای ندارد.

رمضانی در پایان در رابطه با اکران فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» که در جشنواره  فجر سال گذشته به نمایش درآمده بود، گفت: در حال حاضر کارهای آماده سازی و تبلغاتی فیلم در حال انجام است. این فیلم مهرماه امسال اکران می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>