سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

در سینما ستاره نداریم/ از دست مدیران هم کاری بر نمی‌آید

asghar-hemat-1

اصغر همت معتقد است ما در سینما ستاره نداریم و همیشه موضوع باعث جلب مخاطب می‌شود.

اصغر همت معتقد است ما در سینما ستاره نداریم و همیشه موضوع باعث جلب مخاطب می شود.

همت بازیگر سریال ‌های «هزاردستان»، «امام علی»، «آژانس شیشه ای» و «پازل» که این روزها خیلی کم در تلویزیون ظاهر می شود در ارتباط با این کم کاری به سوره سینما گفت: هم من تلویزیون را نمی خواهم هم شاید تلویزیون من را نمی خواهد. آثاری که این روزها در تلویزیون نمایش داده می شود آنقدر ارزش ندارد که بازیگر به خاطرش تفکر، عقاید و رسالتی را که به آن ایمان دارد زیر سوال ببرد.

وی در رابطه با مباحث مالی و تغییراتی که در بحث سیاست‌های مدیریتی تلویزیون بوجود آمده است گفت: من هم مثل بازیگران دیگر از این رسانه طلب مالی دارم که با گذشت سه سال هنوز هیچ جوابی نگرفتم. تغییراتی هم که ظاهرا در سازوکار تلویزیون جهت بهتر شدن کیفیت کار اعمال شده در حد حرف است. بعد از این هم بعید می‌دانم اتفاق مثبتی بیفتد. الان فقط حامیان مالی هستند که رادیو تلویزیون را می چرخانند آنها هم توقعاتی دارند که در ازای حمایتشان باید برآورده شود.

همت که همیشه نگاهی خاص تر به تئاتر داشته است افزود: من بیشتر از تلویزیون دغدغه تئاتر را دارم چون خودم را بیشتر متعلق به آن فضا می دانم. اوضاع به قدری اسف بار است که از دست مدیران هم کاری بر نمی آید. ورود ستاره های سینما به تئاتر یک بحث قدیمی است که خیلی موفق نبود چون این افراد در سینما هم ضامن فروش نیستند. درواقع ما در سینما ستاره نداریم همیشه موضوع است که مورد توجه قرار می گیرد نه ستاره.

asghar-hemat-2

وی درباره تاثیر حضور ستاره ها بر جلب توجه مخاطبین سینما وتلویزیون گفت: این شب ها که سری چهارم «پایتخت» پخش می شود اگرچه همان بازیگران قبلی حضور دارند اما مردم سه قسمت قبل را بیشتر دوست داشتند چون جذابیت موضوع مهمتر از هرچیز است. ما فیلمی داشته‌ایم که با ۳ به اصطلاح سوپراستار وقت، حتی هزینه پوسترهایش راهم درنیاورده است.

وی افزود: در مجموع کم کار شدن ما شاید به نفع خیلی ها به ویژه تهیه کنندگان باشد اما تاریخ قضاوت خواهد کرد که متضرر اصلی کجا بوده است. در سال ۹۴ تصمیم گرفتم روی پیشنهادهای آموزش که قبلا نمی پذیرفتم تمرکز کنم. اگرچه معتقدم امروز تئاتری نداریم که بخواهیم نجاتش دهیم اما من تصمیم گرفتم به شهرستان های مختلف که خواهان آموزش هستند بروم. شور و شوق جوانانی که به این هنر علاقمندند شاید باعث بروز اتفاقی شود و حتی یک نفر بتواند راه درستی را که من معتقدم ادامه دهد.

این بازیگر گفت: چندی پیش به تماشای نمایش «هزارشلاق» در تالار سنگلج کاری از بچه های شهرستانی نشستم و بسیار لذت بردم. متاسفانه در قاعده هیچ اتفاقی نمی افتد و باید به استثناء ها دلخوش کرد که این خیلی خطرناک است.

وی درباره فعالیت های اخیر خود گفت: سال گذشته به واسطه دوستی با کارگردانان در سه فیلم سینمایی «ب ۱۲ » به کارگردانی امید نیاز، «تگرگ و آفتاب» ساخته رضا کریمی و «پری دریایی» به کارگردانی محمدرضا عرب بازی کردم که امیدوارم فیلم های آبرومندی باشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>