سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

انتصاب فاضل نظری به عنوان معاون هنری حوزه هنری

fazel-nazari

طی حکمی از سوی محسن مومنی شریف، فاضل نظری به سمت معاونت هنری حوزه هنری منصوب شد.

طی حکمی از سوی محسن مومنی شریف، فاضل نظری به سمت معاونت هنری حوزه هنری منصوب شد.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: فاضل نظری شاعر و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری طی حکمی از سوی رئیس حوزه هنری به سمت معاونت هنری این نهاد انقلابی منصوب شد.

متن حکم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری را در زیر می‌خوانید: «برادر گرامی جناب آقای دکتر فاضل نظری، با سلام

با توجه به مسئولیت جدید جناب آقای محمد حمزه‌زاده در مؤسسه توسعه سینمایی سوره حوزه هنری ضمن تشکر فراوان از زحمات پنج ساله ایشان در معاونت هنری که موجب ارتقای این بخش شد، جناب‌عالی را که علاوه بر برخورداری از جایگاهی شایسته در عرصه هنر و ادب انقلاب اسلامی، صاحب طرح‌هایی نوین و اندیشه‌های جدید در حوزه مدیریت هستید، به عنوان معاون هنری حوزه هنری منصوب می‌کنم.
اهمیت و منزلت این معاونت که برخوردار از مجموعه‌ای از هنرمندان مؤمن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مدیران هنرمند است، بر جناب‌عالی که خود از زمره آنان بوده‌اید، پوشیده نیست. این مجموعه محترم در ایجاد مکتب ادبی ـ هنری انقلاب اسلامی نقشی بسزا داشته است و دارد که بی شک با درایت و تدابیر شما بر رونق آن افزوده خواهد شد.
برایتان در این مسئولیت توفیقات روزافزون از خداوند منان مسألت دارم.»

دکتر فاضل نظری در سال ۱۳۵۸ در شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی متولد شد. تحصیلات اولیه خود را در شهرهای خمین و خوانسار گذراند. او در سال ۱۳۷۶ برای ادامه تحصیل در رشته‌های معارف اسلامی و مدیریت در دانشگاه امام صادق(ع) به تهران آمد و تحصیلات خود را در مقطع دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد.

دبیری سه دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، دبیری علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر و عضویت در شورای علمی گروه ادبیات انقلاب فرهنگستان زبان و ادب فارسی بعضی از عناوین ادبی و هنری و علمی او است.

تاکنون از این شاعر، چهار مجموعه شعر «گریه‌های امپراتور»، «اقلیت»، «آن‌ها» و «ضد» توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده که هر کدام از این مجموعه‌ها به دلیل استقبال فراوان سی تا چهل نوبت (نزدیک به صد هزار نسخه از هر کتاب) تجدید چاپ شده‌اند.

فاضل نظری علاوه بر سابقه ده سال ریاست حوزه هنری استان تهران، عضو شورای عالی شعر مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما و همچنین دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز بوده و از سال ۱۳۸۳ در دانشگاه‌های تهران تدریس می‌کند. از او به عنوان برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۷، شاعر جریان‌ساز در دهه هشتاد و همچنین پرمخاطب ترین شاعر به انتخاب مردم در سال ۱۳۹۱ تجلیل به عمل آمده است. همچنین در روز هنر انقلاب اسلامی ایران در سال ۹۴ از وی به عنوان یکی از پنج چهره شاخص هنر سال ۹۳ تقدیر شد. او از آذرماه سال ۱۳۹۳ مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری را عهده دار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>