سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب

تجربه جدید ایوبی در «مزار شریف»/ با واکنش مخاطب تیزر ساختم

mazar-sharif

سازنده تیزر و آنونس «مزار شریف» معتقد است در ساخت اقلام تبلیغی عناصر ملودرام فیلم را لحاظ کرده است.

سازنده تیزر و آنونس «مزار شریف» معتقد است در ساخت اقلام تبلیغی عناصر ملودرام فیلم را لحاظ کرده است.

حسن ایوبی در رابطه با چگونگی ساخت تیزر این فیلم به کارگردانی حسن برزیده به سوره سینما گفت: بهمن سبز از جمله موسساتی است که در حوزه تبلیغ و اکران موفق است. «مزار شریف» را در جشنواره فیلم فجر دیده بودم و از قبل با حال و هوای کار آشنایی داشتم. باتوجه به شناختی که از این موسسه داشتم سعی کردم ساخت تیزر هماهنگ با شعار فیلم و جذابیت‌های این اثر باشد تا بیننده هم به نقاط جذب فیلم پی ببرد.

وی افزود: این فیلم خیلی خوب به موقعیت های خاصی از تاریخ معاصر توجه نشان داده و از نظر دراماتیک لحظه هایی جالب توجه خلق کرده است . من بعد از قطعی شدن کار چندبار دیگر فیلم را دیدم و سعی داشتم بر اساس واکنش هایی که هنگام دیدن فیلم با مردم داشتم تیزر را آماده کنم. این تجربه برای اولین بار اتفاق افتاد که قبل از کار با عکس العمل مردم مواجه شوم و بتوانم با رعایت نگاه مخاطب شناسانه تیزر بسازم.

ایوبی ادامه داد: زمانی که فیلم در جشنواره اکران شد من با موسسه بهمن سبز صحبت کرده بودم و بر خلاف اغلب فیلم ها که چند ماه بعد برای تیزر همکاری شکل می‌گیرد من از ابتدا می‌دانستم که این مسئولیت را به عهده می گیرم. به همین خاطر از طرفی تمام توجهم به فیلم بود، از طرفی واکنش های مردم را زیر نظر داشتم. اشاره کردن به صحنه های خاصی که بیشتر مردم را تحت تاثیر قرار داده، کار راحتی نیست. اما تلفیق دو موضوع واقعیت تاریخی و بار درام فیلم جالب توجه بود.

وی افزود: واقعیت تاریخی مظلومیت دیپلمات های به شهادت رسیده در ترکیب با رابطه عاطفی شخصیت اول داستان در کل موضوع با کاراکترهای مختلف بیننده را جذب خود می کرد. من در ساخت تیزر سعی کردم سکانس مربوط به شهادت را که از صحنه های موثر فیلم است، لحاظ کنم اما بیشتر بر بخش های دراماتیک کار تمرکز داشته باشم تا بیننده ای که کار را ندیده تصور نکند صرفا فیلمی گزارش گونه از یک واقعیت تاریخی را مشاهده می‌کند.

حسن ایوبی درباره آخرین فعابیت های خود گفت: به تازگی تدوین فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» را تمام کردم. سال پیش هم دو فیلم «درمدت معلوم» و «شاهزاده روم» را به عهده داشتم. در زمینه ساخت تیزر علاوه بر «مزارشریف» با فیلم‌های «من دیه گو مارادونا هستم»،«دو» و «شیفت شب» در جشنواره بودم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>