سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب
مجید برزگر:

«پرویز» برای اکران نوروز مناسب نبود، تلاشی نکردیم

parviz

کارگردان فیلم سینمایی «پرویز» تاکید کرد اگر بتوان مردم را با سینما آشتی داد، وضعیت فروش فیلم‌ها تغییر می‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «پرویز» تاکید کرد اگر بتوان مردم را با سینما آشتی داد، وضعیت فروش فیلم‌ها تغییر می‌کند.

مجید برزگر، کارگردان «پرویز» درباره وضعیت اکران آینده فیلم خود به سوره سینما گفت: جشنواره را به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم. هنوز پخش کننده فیلم مشخص نشده است و به زودی طی جلسه ای تصمیم خواهیم گرفت. این فیلم برای جشنواره فیلم فجر پروانه نمایش موقت داشت و هم اکنون اکران عمومی آن مستلزم دریافت پروانه نمایش عمومی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم برای اکران کوتاه می‌شود افزود: هنوز چیزی مبنی بر لزوم اعمال ممیزی به ما اعلام نکرده اند.

برزگر همچنین اکران کلی سال ۹۲ را اینگونه پیش بینی کرد: بر خلاف همه دوستان که با نگاهی ناامیدانه به سال آینده نظر دارند، معتقدم سال ۹۲ تفاوت چندانی با سال‌های گذشته خود ندارد. ما امسال هم مثل سال‌های قبل چند فیلم خوب و قوی و دارای احتمال فروش بالا داریم و از این نظر بضاعت گیشه سینمای ما تغییری نکرده است.

وی گفت:آنچه وجود دارد مسئله قهر کردن مخاطب با سینماست. در سال گذشته مشکلات اکران به قهر تماشاگر انجامید و مردم ارتباط شان با سالن‌های سینما قطع شد. آمار نشان می‌دهد آنها هنوز هم اهل فیلم دیدن هستند ولی رسانه‌های دیگری را به جای سینما انتخاب کرده‌اند. باید تلاش کنیم ارتباط قطع شده تماشاگر با سینما دوباره وصل شود.

«پرویز» که چند اکران محدود اما موفق را در جشنواره داشت، داستان مردی به نام پرویز را بیان می‌کند که تمام زندگی‌اش را در خانه پدری گذرانده و هیچ گاه هیچ شغلی هم نداشته است. البته این مرد اوقات خود را در بیکاری نمی گذراند و به غیر از کمک به پدرش در کارهای خانه، کارهایی را که اعضای مجتمع محل سکونتش از او می خواهند انجام می‌دهد. زندگی این مرد تنها در سیری تکراری می‌گذرد تا اینکه به ناگاه پدر تصمیم به ازدواج می‌گیرد. تهیه‌کنندگی فیلم پرویز را سعید آرمند برعهده دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>