سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب

عملکرد تلویزیون را باید بر اساس توان مالی‌اش سنجید/ نظر یک تهیه‌کننده درباره «ماه عسل»

mahe-asal

یک تهیه‌کننده تلویزیون، دستاورد فعلی تلویزیون را با توجه به بودجه محدودی که در اختیار دارد، راضی کننده توصیف کرد.

یک تهیه‌کننده تلویزیون، دستاورد فعلی تلویزیون را با توجه به بودجه محدودی که در اختیار دارد، راضی کننده توصیف کرد.

بابک بادکوبه به سوره سینما گفت: چند وقت اخیر با توجه به اینکه علی اصغر پورمحمدی معاون رییس سازمان صدا و سیما سکان امور را به دست گرفته، خروجی بهتری را شاهد بوده‌ایم. برنامه های تلویزیون چیدمان منظم تری دارند، جذابیت سریال ها بالاتر رفته و نسبت به گذشته چند گام رو به جلو برداشته‌ایم، هر چند که هنوز نیاز مخاطب را به طور کامل برآورده نکرده‌ایم و در رقابت با برخی از شبکه های ماهواره ای کم می آوریم.

وی افزود: در این میان توجه کردن به یک نکته مهم ضروری است و آن اینکه تلویزیون در حال حاضر پول ندارد. من نمی دانم چرا هیچ کدام از ما این موضوع را به روی خودمان نمی‌آوریم. مثل این است که در یک خانواده کسی به یک بیماری مهلک دچار باشد و دیگران حرف آن بیماری را پیش نکشند تا روحیه اش بهم نریزد! خیلی ساده است. وقتی بودجه کافی در اختیار نباشد تهیه کننده یک برنامه تلویزیونی از نظر روانی بهم می ریزد. اتفاقی که در «ماه عسل» امسال شاهد بودیم. این برنامه با در نظر گرفتن همه این مسائل و مشکلات نمره خوبی می‌گیرد.

این تهیه‌کننده همچنین در دفاع از عملکرد سازندگان «ماه عسل» ۹۴ اضافه کرد: امسال چهل درصد از بودجه ای که برای دکور برنامه علیخانی تصویب شده بود به او تعلق نگرفت و کسی که دستی بر آتش داشته باشد می‌داند عمق این اتفاق به چه معناست. برنامه «ماه عسل» امروز ۱۰ ساله است و باید پذیرفت مخاطبان کنونی آن دیگر همان افرادی نیستند که در اولین سال‌های رونمایی این برنامه با آن همراه شدند. آن زمان یک برنامه تلویزیونی را فقط از قاب تلویزیون می شد تماشا کرد و الان، مخاطب دهه نودی به سادگی و هر وقت که اراده کند برنامه مورد نظر خود را از اینترنت دریافت می‌کند.

بادکوبه تأکید کرد: نحوه تعامل مخاطب امروز با تلویزیون عوض شده است. منتقدان برنامه «ماه عسل» درباره مهمانان این برنامه صحبت می کنند و برای مثال از آن عاشقی که خود را از ارتفاع پرت کرده بود یا آن خانمی که شغل غیر متعارفی در کشور ما داشت ایراد می گیرند و اولین چیزی که از گفته آنان بر می آید این است که به هر حال به تماشای برنامه نشسته‌اند و چه بسا این تماشا از طریق آپارات یا دیگر برنامه های اینترنتی صورت گرفته است. تلویزیون امروز ما به یک تحول نیاز دارد. فرستنده اچ.دی احتیاج فنی و مهم ماست که پاسخ درستی به آن داده نشده و باید اقدامات زیرساختی گسترده ای انجام داد تا همقدم با ذائقه مخاطب فعلی باشیم.

بابک بادکوبه در پایان گفت: مدت‌هاست تلویزیون ما در حالت خارق العاده قرار گرفته و دیگر در وضعیت عادی خود به سر نمی برد، انگار که جنگی در کار باشد ما در خط مقدم باقی مانده باشیم. نوروز امسال ویژه برنامه سال تحویل شبکه اول را من و همکارانم تهیه کردیم و باور کنید این تولید به نوعی یک معجزه بود. مسئله نقدینگی یک مسئله جدی در تلویزیون امروز است و تا بر طرف نشود همه ما از داخل تحلیل می‌رویم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>