سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب
آیت الله مکارم شیرازی:

برخی فیلم‌های اکران شده مروج فساد است

برخی فیلم‌های اکران شده مروج فساد است

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از تعدادی از فیلم‌های سینمای ایران تاکید کرد این آثار مروج فساد و طلاق هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از تعدادی از فیلم‌های سینمای ایران تاکید کرد این آثار مروج فساد و طلاق هستند.

سوره سینما- مهر نوشت: مرجع تقلید شیعیان جهان با انتقاد از صدور مجوز برای برخی فیلم‌ها تأکید کرد: برخی فیلم‌های اکران شده مروج فساد است و به افزایش طلاق دامن می‌زند.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم اظهار داشت: متاسفانه در کشور شاهدیم که آمار طلاق افزایش و میل به ازدواج کم می‌شود و در کنار آن تعداد زیادی همایش‌های بی‌فایده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: باید به جای برگزاری همایش‌های بی‌فایده همایشی برای بررسی علل و عوامل افزایش فساد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق برگزار شود و کارشناسان حوزه و دانشگاه چرایی آن را بررسی کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از برخی فیلمهای پخش شده اخیر اظهار داشت: برخی فیلم‌ها که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش می شود به فساد و افزایش طلاق در کشور دامن می زند و بدآموز است.برخی از این فیلم‌ها ارزشهای دفاع مقدس، چادر، بسیج و … را زیر سئوال می‌برند و بد آموزی دارند و وزارت ارشاد مسئولیت سنگینی در این عرصه دارد.

آیت الله مکارم برخی فیلمها را موجب رواج بی بند و باری دانست و اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهادی که مسئولیت آن ارشاد مردم به سمت اسلام است باید با حساسیت بیشتر این مسایل را دنبال کرده و از انتشار این گونه فیلم‌ها و کتب جلوگیری کند.

وی با اشاره به برخی عوامل رواج طلاق در جامعه اظهار داشت: برخی ارتباطات قبل از ازدواج از سوی زن و مرد ادامه می‌یابد که همین موضوع یکی از عوامل اصلی است و باید مراقبت کرد این کارها زیبنده جامعه اسلامی نیست.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در اسلام حب و بغض گروهی و براساس منافع فاقد ارزش است اضافه کرد: حب و بغضی مورد پسند اسلام است که براساس پایبندی افزاد به احکام اسلامی باشد و براساس ایات قرآن حتی اگر فردی والدینش دچار کفر شدند باید از آنان تبری بجوید.

وی با بیان اینکه حب و بغض در اسلام بر محور ارزش‌ هاست افزود: باید کسانی را که با اسلام دشمنی دارند دشمن بدانیم و کسانی را که محب اسلام هستند دوست بداریم و حب و بغض‌ها بر اساس منافع فردی و گروهی نباشد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به پیروزی جنگ هشت روزه آن را حادثه‌ای بزرگ دانست و گفت: نباید از کنار این موضوع به اسانی عبور کنیم و با برگزاری همایش‌هایی آن را بررسی کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>