سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۹ ق.ظ چاپ مطلب

«آزاد با ضمانت» سه‌گانه شهابی را تکمیل می‌کند/ از تولید «بی‌صدا» و «مترجم» انصراف ندادم

hosein-shahabi

حسین شهابی بر خلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شده از تولید دو فیلم «بی صدا» و «مترجم» انصراف نداده است.

حسین شهابی بر خلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شده از تولید دو فیلم «بی‌صدا» و «مترجم» انصراف نداده است.

شهابی درباره تازه ترین فعالیت‌های خود به سوره سینما گفت: قرار بود ابتدا فیلم سینمایی «بی صدا» را جلوی دوربین ببریم. این فیلم در عین مستقل بودن از نظر ادامه موضوع به «مترجم» که باید در انگلستان ساخته شود وابستگی دارد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم زمانی کلید بزنیم که شرایط نهایی تولید در این کشور هم فراهم شود تا به روندی منطقی پیش برویم. متاسفانه برخی رسانه ها نوشتند بعد از اتلاف وقت بسیار تولید این آثار منتفی شد در حالیکه چنین چیزی صحت ندارد و حتما هر دو فیلم ساخته می‌شود.

وی افزود: اداره مالیات این کشور به دلیل بالا بودن هزینه فیلم «مترجم» قرار است دو و نیم میلیون دلار به کمپانی سرمایه گذار ما کمک کند چون این کار تا حدی زمان بر است و از طرفی بخشی از بازیگران هم غیر ایرانی هستند و نیاز به وقت کافی داریم تا انتخاب شان کنیم تصمیم گرفتیم قسمت اول را در شرایط مهیا شدن قسمت دوم تولید کنیم. دراین مدت فیلمنامه دیگری نوشتم و اکنون در حال بازنویسی نهایی هستم تا طی این فرصت بتوانم کار جدیدی به نام «آزاد با ضمانت» را بسازم. این فیلمنامه جنسی از نوع «روز روشن» و «حراج» دارد. و به نوعی سه‌گانه هستند.

شهابی گفت: این فیلم باز هم به قصه یک زندانی می پزدازد با این تفاوت که او آزاد شده و می خواهد زندگی که خراب کرده را از نو درست کند. در لابلای داستان ما به همان مصائبی برمی‌خوریم که در «روز روشن» دامن یک فرد بی گناه را گرفته بود. قهرمان این قصه بااینکه تصمیم دارد به سمت کار خیر برود اما عواملی دست به دست هم می‌دهند و او نمی‌تواند آنطور که دلش می خواهد شرایط خوبی را در زندگی آزادش به وجود بیاورد.

وی افزود: در «روز روشن» و «حراج» چون مرد در زندان بود بار اصلی داستان بر عهده زنان بود اما با آزادی مرد این قصه روایت کمی تغییر می کند ولی در نهایت محوریت بر اساس زنان نوشته می شود. چون مرد درگیر مسایل مربوط به دختر و همسرش می شود حتی به این قیمت که باز هم زندگی آنها را تباه کند. دختر جوان دوشادوش پدر حرکت می‌کند و سعی دارد مادرش که ترک این زندگی کرده را برگرداند اما شرایط کنونی اجتماعی مشکلات متفاوتی به وجود می آورد.

شهابی گفت: در واقع این سه فیلم باهم یک سه‌گانه را تشکیل می دهند. در دو فیلم قبلی خانم‌ها درگیر مسایل زندانی بودند در این فیلم زندانی درگیر مسایل خانواده می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>