سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب
انتقاد از تحریم سینما آزادی/

شفیعی: اقدامات شورای صنفی نمایش توجیه منطقی ندارد

شفیعی: اقدامات شورای صنفی نمایش توجیه منطقی ندارد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آقا و خانم میم» تاکید کرد مقابله شورای صنفی نمایش با حوزه هنری توجیه منطقی ندارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آقا و خانم میم» تاکید کرد مقابله شورای صنفی نمایش با حوزه هنری توجیه منطقی ندارد.

سوره سینما- محمدرضا شفیعی در گفتگو با روزنامه سینمایی بانی فیلم در مورد اقدام جدید شورای صنفی مبنی بر عدم صدور حواله اکران فیلم‌های حوزه هنری توضیح داد: ماجرای تقابل حوزه هنری و ارشاد و همین‌طور اختلافات بعضی تهیه‌کننده‌ها از چند فیلم مسئله‌دار در عید شروع شد و تا امروز هم ادامه دارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» گفت: در مورد سینما آزادی ماجرا از چند ماه قبل شروع شد که حوزه تصمیم گرفت اجازه اکران بعضی از فیلم‌ها را در سینماهای مربوط به خودش صادر نکند و امروز تحریم جدیدی صورت گرفته است که من دلیل آن را متوجه نمی‌شوم. چه معنی دارد که شورای صنفی حواله اکران فیلمی را برای سینماهای مربوط به حوزه صادر نکند؟

وی در ادامه گفت: فیلم ما مورد تأیید حوزه هنری است و ما نیز حاضریم آن را در اختیار همه سالن‌ها قرار دهیم، اینکه حواله اکران آن برای سینمای مهمی مثل سینما آزادی صادر نشود، محرومیت بزرگی به حساب می‌آید. استدلال شورا این است که چون سینماهای حوزه فیلم‌های قبلی را اکران نکرده، ما هم اجازه اکران فیلم‌های جدید را به آنها نمی‌دهیم. این بحثی است که قبلاً انجام شده و لزوم تکرار آن را متوجه نمی‌شوم.

این کارگردان سینما افزود: گاهی ما داریم در مورد فیلم آنها چنین تصمیماتی را انجام می‌دهیم و شاید توجیه‌پذیر باشد، اما الان این اتفاق دارد در مورد فیلم خودمان صورت می‌گیرد. گویا آنها که به خون‌خواهی ما بلند شده‌اند، دارند گردن ما را می‌زنند. این چه طرز طرفداری از سینما و فیلم‌هاست؟اگر بنا بر مقابله به مثل است، این اقدام باید در مورد آثار خودشان صورت بگیرد و نه در مورد آثار ما!

محمدرضا شفیعی ادامه داد: دو هفته و نیم است که از اکران فیلم ما می‌گذرد، بدون اینکه از این سالن مهم شهر برخوردار باشیم و من نمی‌دانم چه کسی پاسخگوی زیان‌های وارده است؟ فیلم ما پارسال توسط حوزه دیده شد و حوزه هم عنوان کرد که در خصوص آن مشکلی ندارد و امروز واقعاً توقع ایجاد چنین مشکلاتی از آن نمی رفت، اما متأسفانه با آن مواجه شده‌ایم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>