سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

پخش دو مستند با موضوع جغرافیای ایران

71573_rbVttVBb

مستندهای «مدار رأس السرطان» و «داستان زمین» فردا پنجشنبه از شبکه مستند پخش می‌شوند.

مستندهای «مدار رأس السرطان» و «داستان زمین» فردا پنجشنبه از شبکه مستند پخش می‌شوند.

سوره سینما- اولی زندگی مردم در امتداد مسیر مدار رأس السرطان را بررسی می کند و اثر بعدی روایتی از بهشت زمین شناسی در ایران است. به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «مدار رأس السرطان» فردا پنجشنبه ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

در این مستند سیمون ریو بر امتداد مسیر مدار رأس السرطان حرکت کرده و از مکزیک ، جزایر کاراییب، شمال آفریقا، عربستان، هند، بنگلادش، برمه، لائوس، ویتنام، تایوان و هاوایی عبور میکند. او قصد دارد زندگی اجتماعی، حیات وحش، تاریخ و سیاست ساکنان این مناطق را مورد برررسی قرار دهد.

این مستند ۶ قسمتی در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است و قسمت سوم آن فردا پنجشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۶ به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

«داستان زمین» روایتی از بهشت زمین شناسی در ایران

فردا همچنین مجموعه «داستان زمین» به کارگردانی محمود یارمحمدلو برای پخش در نظر گرفته شده است. این مستند در ۱۳ قسمت ۴۰ دقیقه ای در گونه مستند محض طبیعت شناسی ساخته شده است. «داستان زمین» به زمین شناسی ایران در تمام نقاط و استان‌ها می پردازد و موضوعات مختلفی چون زمین شناسی فلات ایران، نفت و گاز و منابع زیرزمینی، فسیل‌ها و ژئوتوریسم را بررسی خواهد کرد.

ایران به خاطر ویژگی های خاص زمین شناسی که دارد تمام دوره های مختلف و پدیده های زمین شناسی را به وضوح نشان می دهد و طبق گفته کارشناسان به خاطر این خصوصیت ایران را بهشت زمین شناسی می نامند. «داستان زمین» ضمن صحبت با کارشناسان سازمان زمین‌شناسی در نقاط مختلف ایران به بررسی دوره‌های مختلف زمین شناسی کشورمان خواهد پرداخت. قسمت یازدهم از این مستند تولید شبکه مستند سیما، فردا پنجشنبه ۲۲ مرداد در ۴۰ دقیقه ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>