سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ دی ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب
زاهدی در گفتگو با سوره سینما:

ترجیح می‌دهم در جشنواره فجر به جوان‌ها توجه شود

ترجیح می‌دهم در جشنواره فجر به جوان‌ها توجه شود

صدابردار باسابقه سینمای ایران تاکید کرد ترجیح می دهد در جشنواره فیلم فجر به جوان‌ها بها داده شود.

صدابردار باسابقه سینمای ایران تاکید کرد ترجیح می دهد در جشنواره فیلم فجر به جوان‌ها بها داده شود.

حسن زاهدی صدابردار باسابقه سینمای ایران درباره فعالیت جدید خود به سوره سینما گفت: مدتی است کاری تازه را شروع نکرده‌ام. پارسال فیلم سینمایی «خودزنی» را کارکردم و امسال فیلم سینمایی «استرداد» که گمان می‌کنم با این فیلم امسال در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم.

زاهدی درباره کیفیت احتمالی فیلم سینمایی «استرداد» چنین گفت: این فیلم به لحاظ تولیدی فیلم بسیارسختی بود و واقعا با درایت محسن علی اکبری به عنوان تهیه‌کننده و خانم ابوالقاسمی مدیرتولید، خوب پیش رفت. علی غفاری به اعتقاد من مدیریت خوبی در کارگردانی کار از خود نشان داد.

وی افزود: مطمئنا کیفیت این فیلم به لحاظ تکنیکی از درجه خوبی برخورداراست و من شاهد بودم که پلان‌های زیبایی در این کار ثبت شد. فیلم را بعد از تدوین هنوز ندیده ام و به لحاظ محتوایی نمی‌توانم درباره آن قضاوت کنم. اما فکر می‌کنم تلاش عوامل در این فیلم جواب داده باشد.

زاهدی ادامه داد: بخشی از این فیلم در مسکو و در سرمای ۲۰درجه زیر صفر فیلمبرداری شد و بخش‌های دیگری در تهران، بندرترکمن و فیروزکوه بود. همه گروه همدلی خوبی داشتند. دراین کار دستیارم مهدی ابراهیم زاده واقعا تلاش کرد و دست راستم بود.

زاهدی درباره احتمال دریافت سیمرغ برای صدابرداری این فیلم گفت: من تعدادی سیمرغ در خانه دارم و حالا که ۶۶سالم پر شده دوست دارم بیشتر به جوان‌ها توجه شود.

وی در پایان گفت: چند سال است در سینما فیلم خوب ساخته نمی‌شود و بسیاری از سینماگران جدید حتی اسم ما راهم نمی‎شناسند. جهانگیرمیرشکاری تا مهر امسال یک سال بیکار بود. در صورتی که هنرمندان پیشکسوت با کارکردن هر روز جوان‌تر می‌شوند.

حسن زاهدی صدابرداری فیلم‌های سینمایی «چهارشنبه سوری»، «پابرهنه در بهشت»،« درباره الی»،« دندان مار»، «شهرزیبا» و … را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>